• Miisty

Gravid och amma?

Hejsan!

Jag funderar på er som fått barn tätt. Kunde ni amma första barnet klart då? Min man vill att vi ska börja försöka redan nu (min son är 7v) men säg att det tar sig om någon månad redan. Kommer min lilla bebis behöva sluta amma då för att mjölken sinar eller kan man amma tills nästa kommer? Hur har det fungerat för er?

• Svar på tråden Gravid och amma?
  • Ptrisan

Vanligtvis får du ju ingen ägglossning och mens när du ammar så då är det kanske lite vanskligt att försöka göra ett barn? Finns ju säkert många som blivit gravida fast dom Ammar men det försvårar ju processen lite.

• CissiJissi

Jag skulle helamma barnet tills det blev 6 månader och inte bli gravid innan dess UTIFALL att mjölken skulle sina pga graviditet.. Men att amma brukar oftast gå bra även när man är gravid.. Är bara så tråkigt om mjölken försvinner så jag skulle vänta!!!:)

• isolande

Jag vet en av föräldrarna på vårt dagis som ammade sin "stora" hela graviditeten med andra barnet och även efter att den lilla föddes. De har 20 månader mellan barnen. Hon blev iofs gravid lite senare än vad du och din man planerar för...

Svar på tråden Gravid och amma?