• Christabel81

Ni som haft blödning/blodig flytning

Det är nu tredje dagen som det kommer gammalt blod d.v.s. brunrosa blod. Första dagen pratade jag med BM som sa att det inte är någon fara så länge det inte blir klarrött eller blöder länge.

Hur länge har ni haft blödning/blodblandad flytning? Har allt varit OK ändå? 

• Svar på tråden Ni som haft blödning/blodig flytning
  • Tigmatropos

Jag har haft så, kan sitta i närmare en vecka. För mig är det blodkärl som brister.

• familjekatt

Hej! Jag hade blödning/blodblandad flytning i ca 2-3 dagar i vecka 7. Fick göra vul en vecka senare och allt såg normalt ut. Berodde förmodligen på sköra slemhinnor och spruckna blodkärl. Väldigt normalt att blöda i början av graviditeten.

• Christabel81
    familjekatt skrev 2015-02-26 19:51:26 följande:

Hej! Jag hade blödning/blodblandad flytning i ca 2-3 dagar i vecka 7. Fick göra vul en vecka senare och allt såg normalt ut. Berodde förmodligen på sköra slemhinnor och spruckna blodkärl. Väldigt normalt att blöda i början av graviditeten.

Ser att jag glömde skriva att jag är i v 30. Men det händer tydligen då också utan att det behöver vara nåt på tok.
  • Christabel81
    Tigmatropos skrev 2015-02-26 13:55:07 följande:

Jag har haft så, kan sitta i närmare en vecka. För mig är det blodkärl som brister.

Det låter lugnande. Säkert samma här då.
  • Tigmatropos

Jag är i vecka 29, noterade att du postade i "tredje trimestern" Glad
    Nu om nånsin växer det ju i raketfart därinne, och bebis brötar runt så man kan få blåmärken utanpå magen! Vad som händer med sköra småkärl .. ja. Flört när jag ringde förlossningen frågade dom om jag hade fyllt en binda på en timme... hade lust att lägge på där jag satt med min blodblandade flytning/lilla blödning när dom la fram det så Skrattande

• Christabel81
    Tigmatropos skrev 2015-02-26 21:15:36 följande:

Jag är i vecka 29, noterade att du postade i "tredje trimestern" 

Nu om nånsin växer det ju i raketfart därinne, och bebis brötar runt så man kan få blåmärken utanpå magen! Vad som händer med sköra småkärl .. ja.  när jag ringde förlossningen frågade dom om jag hade fyllt en binda på en timme... hade lust att lägge på där jag satt med min blodblandade flytning/lilla blödning när dom la fram det så 

Det borde kunna hända saker därinne när den sparkar så hårt. Helt rimligt.

Fylla en binda? Då är det nog urakut, tänker jag.
  • Tigmatropos
    Christabel81 skrev 2015-02-26 21:26:14 följande:
    Det borde kunna hända saker därinne när den sparkar så hårt. Helt rimligt.

Fylla en binda? Då är det nog urakut, tänker jag.
    Ja, jag tänkte också så, men jag blev helförvirrad då dom verkade coollugna. Men visst kan man ha störtblödningar utan att det är någon fara, likväl som att mindre blödningar kan vara alarmerande. Det beror ju helt på. Hematom, och moderkaka som blöder i kanten kan ju få det att rinna som ett läckande såll t.ex.
Svar på tråden Ni som haft blödning/blodig flytning