• Mymlan82

Panikattacker hela tiden + vaknar av det :(

Jag står inte ut! Har haft en jobbig vinter efter att på felaktiga grunder blivit socanmäld av bvc-sköterskan (soc sa när utredningen var färdig att de förstått nu att hon ljugit om allt), och i samband med det fick jag magkatarr/magsår så jag har gått ner tio kg och mår illa i stort sett hela tiden, kan inte äta utan att må illa. Utöver det har jag för första gången fått panikångest. Numera har jag det nästan varje dag, det är som småattacker och ibland stora då jag måste stänga in mig i badrummet för att jag mår så fruktansvärt illa. Nyss vaknade jag och hade värsta ångestattacken och det var den värsta gången hittills.

Det måste väl ändå vara det, när hjärtat slår jättesnabbt och man mår illa och är svimfärdig? Jag klarar inte ens av tio minuters stress längre utan att få det.

Vad ska jag göra? Jag blir så stressad av mina barn nu :((

• Svar på tråden Panikattacker hela tiden + vaknar av det :(
  • CissiJissi

Du har rätt i att det är ångest.

Jag beklagar för att du har ångest och hoppas du har någon att prata med och som kan hjälpa dig med avlastning.

Mina tips: lär dig rätt andning, det är viktigt att du andas med MAGEN och DJUPT, inte ytligt och bara i lungorna, det låter banalt men är något av det grundläggande. 2) prata med en kurator? Prata av dig och få uttryckt alla dina känslor och tankar? 3) hitta utrymme för egentid, minst 10 min dagligen där du kan sitta och inte ha NÅGOT att göra, bara andas, bara vila, helt själv utan avbrott.

Svar på tråden Panikattacker hela tiden + vaknar av det :(