• wordsfrommykeyboard

Avstängda startar nya konton och fortsätter i samma stil

Som jag läste precis i en tråd varför reagerar inte Familjeliv när det startas nya konton direkt efter att dom har stängt ner konton på samma dag som innehåller samma rasistiska åsikter eller dåliga beteende.

Är man mer intresserade av att få många medlemmar?

Skulle gärna vilja ha svar från Familjeliv.

• Svar på tråden Avstängda startar nya konton och fortsätter i samma stil
  • micro113
    wordsfrommykeyboard skrev 2015-02-27 18:24:34 följande:

Som jag läste precis i en tråd varför reagerar inte Familjeliv när det startas nya konton direkt efter att dom har stängt ner konton på samma dag som innehåller samma rasistiska åsikter eller dåliga beteende.

Är man mer intresserade av att få många medlemmar?

Skulle gärna vilja ha svar från Familjeliv.

Du själv verkar rätt nystartad.

Utan medlemmar, inga pengar för reklam.
  • nozpa

Hur tänkte du att dom skulle göra då?

• jaghopparhögt
    nozpa skrev 2015-02-27 19:58:56 följande:

Hur tänkte du att dom skulle göra då?

Det finns massor dom skulle kunna göra, bara att ha moderatorer som är lite mer aktiva vore ett stort framsteg.
  • Kereza
    jaghopparhögt skrev 2015-02-27 20:03:24 följande:
    Det finns massor dom skulle kunna göra, bara att ha moderatorer som är lite mer aktiva vore ett stort framsteg.
    Aktiva moderatorer förhindrar ju inte att nya konton startas av människor som blivit bannade - om du inte ska ha personlig verifiering av alla konton, inklusive verifikation of faktiskt identitet - och det tror jag att de "vanliga" användarna skulle ogilla mycket starkt. Alternativet är väl att IP-banna, men det funkar inte för folk har dynamiska IP'n, använder proxys, går på web-cafeer och så vidare. 

Så, konstruktivt nu då - vad, mer exakt, borde de göra?
  • jaghopparhögt
    Kereza skrev 2015-02-27 20:10:17 följande:
    Aktiva moderatorer förhindrar ju inte att nya konton startas av människor som blivit bannade - om du inte ska ha personlig verifiering av alla konton, inklusive verifikation of faktiskt identitet - och det tror jag att de "vanliga" användarna skulle ogilla mycket starkt. Alternativet är väl att IP-banna, men det funkar inte för folk har dynamiska IP'n, använder proxys, går på web-cafeer och så vidare. 

Så, konstruktivt nu då - vad, mer exakt, borde de göra?
    Det märks ganska snabbt vilka konton som tillhör bannade tidigare medlemmar. Dom kan stängas av snabbt.
  • Kereza
    jaghopparhögt skrev 2015-02-27 21:11:24 följande:
    Det märks ganska snabbt vilka konton som tillhör bannade tidigare medlemmar. Dom kan stängas av snabbt.
    Ok, så din lösning skulle alltså vara att stänga av dem igen efter första inlägget där de bryter mot reglerna? Eller första inlägget där man ser att det är samma person som skrivit? 
    Eftersom det trots allt är få förunnat (tro det eller ej) att känna igen hur en person skriver så väldigt väl att man är 100% säker efter ett inlägg så kan det faktiskt vara väldigt svårt - det kan alltså då av misstag bli så att man stänger av någon som begått sitt första regelbrott, helt enkelt för att den Låter som någon annan - inte en önskvärd situation när sidan trots allt har som mål att nå så många som möjligt, för att dra in så mycket pengar som möjligt. Och att banna alla rakt av vid första regelbrottet skulle inte fungera - jag skulle i alla fall ha blivit bannad en sisådär 10 gånger - ibland helt enkelt för att jag gjort fel person upprörd. Och lustigt nog tror jag inte att jag är ensam om att ha fått minst ett inlägg borttaget. Sidan skulle få mindre användare, och folk skulle dra sig för att använda den i längden = inkomstbortfall. 

Så att stänga av konton igen är ju precis vad som görs - när kontot väl gått över en gräns som det inte finns någon återvändo från. 
  • jaghopparhögt
    Kereza skrev 2015-02-27 21:40:02 följande:
    Ok, så din lösning skulle alltså vara att stänga av dem igen efter första inlägget där de bryter mot reglerna? Eller första inlägget där man ser att det är samma person som skrivit? 
    Eftersom det trots allt är få förunnat (tro det eller ej) att känna igen hur en person skriver så väldigt väl att man är 100% säker efter ett inlägg så kan det faktiskt vara väldigt svårt - det kan alltså då av misstag bli så att man stänger av någon som begått sitt första regelbrott, helt enkelt för att den Låter som någon annan - inte en önskvärd situation när sidan trots allt har som mål att nå så många som möjligt, för att dra in så mycket pengar som möjligt. Och att banna alla rakt av vid första regelbrottet skulle inte fungera - jag skulle i alla fall ha blivit bannad en sisådär 10 gånger - ibland helt enkelt för att jag gjort fel person upprörd. Och lustigt nog tror jag inte att jag är ensam om att ha fått minst ett inlägg borttaget. Sidan skulle få mindre användare, och folk skulle dra sig för att använda den i längden = inkomstbortfall. 

Så att stänga av konton igen är ju precis vad som görs - när kontot väl gått över en gräns som det inte finns någon återvändo från. 
    Man ser ju tydligt att personen som skriver är rubbad, sen om det skulle vara en ny är väl inte så noga. Drabbar ingen oskyldig. En moderator som har lite koll lär sig snabbt att se tecken på vilka användare som man kan stänga av direkt utan att fundera vidare.
  • Kereza
    jaghopparhögt skrev 2015-02-27 21:44:47 följande:
    Man ser ju tydligt att personen som skriver är rubbad, sen om det skulle vara en ny är väl inte så noga. Drabbar ingen oskyldig. En moderator som har lite koll lär sig snabbt att se tecken på vilka användare som man kan stänga av direkt utan att fundera vidare.
    Nåja, det där - har jag lärt mig - är faktiskt inte helt objektivt. "Rubbad" är ett rätt starkt ord för "människor med annan åsikt än min" och det skulle ju alltså lika gärna kunna vara du som fick stämpeln som "rubbad" och blev avstängd? Skulle det också vara helt ok, och inte drabba någon "oskyldig"?

Möjligen ett något drastiskt exempel, men alla har helt enkelt inte samma referensramar och resonemang.
  • wordsfrommykeyboard
    micro113 skrev 2015-02-27 19:44:51 följande:
    Du själv verkar rätt nystartad.

Utan medlemmar, inga pengar för reklam.
    Det är klart alla är nystartade någongång men försök att rikta fokus på ämnet, är det någon anledning till varför du inte vill diskutera det?

Sen skulle det ju drabba mig själv om jag var en av dom jag vill ha uppmärksamheten på.

Har ni alla även lagt märke till att vissa skriver mer frekvent i sina egna medlemsnamn så fort det har varit trådar där anonym gått över gränsen?borttagen anonymitet eller slump?
  • wordsfrommykeyboard
    jaghopparhögt skrev 2015-02-27 21:11:24 följande:
    Exakt.

Det går inte att sålla bort alla självklart men vissa är så uppenbara, stängs ett konto av och det kommer ett nytt som använder sig av prescis samma sät så krävs det inget geni att förstå kopplingen.
    jag säger inte at tman ska stänga av direkt MEN kanske man borde sätta en varning på medlemmen och hålla lite extra koll på dom, trillar det in anmälningar så kan ju moderatorerna direkt se och åtgärda
  • SpanskaFlugan
    Kereza skrev 2015-02-27 21:40:02 följande:

Det är klart det inte går att identifiera alla misstänkta konton på en gång. Men de mest frekventa regelbrytarna, de som inte hinner med mer än några dagar innan de stängs av igen, de känner man igen snabbt. Särskilt om man håller utkik efter dem och vet vad man letar efter.
  • Forumvärd

Hej hej!

Bannade medlemmar ska självklart inte vara på sajten. Är det så att du misstänker att det är en bannad medlem med nytt konto så anmäl det. Då kan moderatorerna agera direkt.
    Detsamma gäller om ni stöter på inlägg som ni anser bryter mot forumreglerna. Anmäl så får moderatorerna granska.

Ha det gott
    Charlotte

• Nerfherder
    Forumvärd skrev 2015-03-03 10:20:42 följande:

Hej hej!

Bannade medlemmar ska självklart inte vara på sajten. Är det så att du misstänker att det är en bannad medlem med nytt konto så anmäl det. Då kan moderatorerna agera direkt.
    Detsamma gäller om ni stöter på inlägg som ni anser bryter mot forumreglerna. Anmäl så får moderatorerna granska.

Ha det gott
    Charlotte

Problemet är att även om man anmäler som tydligt bryter mot reglerna, så gör moderatorerna nada åt saken. Likadant med inlägg som ska anmälas. Låter väldigt fint, men tyvärr efterlevs det inte alls. Vet du även om det där allvarliga säkerhetshålet i mobilappen är fixat ännu?
  • Forumvärd
    Nerfherder skrev 2015-03-03 11:07:39 följande:
    Problemet är att även om man anmäler som tydligt bryter mot reglerna, så gör moderatorerna nada åt saken. Likadant med inlägg som ska anmälas. Låter väldigt fint, men tyvärr efterlevs det inte alls. Vet du även om det där allvarliga säkerhetshålet i mobilappen är fixat ännu?
    Om moderatorerna bedömer att inlägget bryter mot forumreglerna eller svensk lag så tas det bort.
    Så fortsätt att anmäla!

Mobilappen är en tekniskfråga men kan du inboxa mig med information om det så ska jag se till att teknik får svara på det

Ha det gott
    Charlotte
  • Forumvärd
    Nerfherder skrev 2015-03-03 11:23:00 följande:
    Här är ett exempel på en tråd där TS upprepade gånger bryter mot regler, och konstant struntar i att svara på frågor han får. Angående mobilappen, så har jag sagt till teknik om det, och de har skitit i det.

www.familjeliv.se/forum/thread/73660400-hett-...
    Anmäl de inlägg som du anser bryter mot reglerna i hens tråd. Att inte svara på eventuella frågor i en tråd är inte ett regelbrott i sig även om det måste kännas rätt tråkigt för den som försöker föra en diskussion.

Har du kontaktat teknik direkt?
    Var det i någon tråd och i så fall vilken?
    Jag kan puffa din fråga till dem igen.

• Axdags

Och sedan finns de som vill stoppa politiska motståndare till varje pris, det kan vi se tydligt. 

• Nerfherder
    ?Axdags skrev 2015-03-03 14:44:29 följande:

Och sedan finns de som vill stoppa politiska motståndare till varje pris, det kan vi se tydligt. 

hur då?
  • Axdags
    Nerfherder skrev 2015-03-03 15:00:46 följande:
    hur då?
    Kommer en tråd om det snart.
Svar på tråden Avstängda startar nya konton och fortsätter i samma stil