jaghopparhögt skrev 2015-02-27 21:11:24 följande:
Det märks ganska snabbt vilka konton som tillhör bannade tidigare medlemmar. Dom kan stängas av snabbt.
Ok, så din lösning skulle alltså vara att stänga av dem igen efter första inlägget där de bryter mot reglerna? Eller första inlägget där man ser att det är samma person som skrivit?
Eftersom det trots allt är få förunnat (tro det eller ej) att känna igen hur en person skriver så väldigt väl att man är 100% säker efter ett inlägg så kan det faktiskt vara väldigt svårt - det kan alltså då av misstag bli så att man stänger av någon som begått sitt första regelbrott, helt enkelt för att den Låter som någon annan - inte en önskvärd situation när sidan trots allt har som mål att nå så många som möjligt, för att dra in så mycket pengar som möjligt. Och att banna alla rakt av vid första regelbrottet skulle inte fungera - jag skulle i alla fall ha blivit bannad en sisådär 10 gånger - ibland helt enkelt för att jag gjort fel person upprörd. Och lustigt nog tror jag inte att jag är ensam om att ha fått minst ett inlägg borttaget. Sidan skulle få mindre användare, och folk skulle dra sig för att använda den i längden = inkomstbortfall.
Så att stänga av konton igen är ju precis vad som görs - när kontot väl gått över en gräns som det inte finns någon återvändo från.