• Flanör

Norwegian strejk, pengar tillbaks?

Ingen chans att få pengar tillbaks om flyget ställs in och faktura  betalats med kontokort?

• Svar på tråden Norwegian strejk, pengar tillbaks?
  • Flanör
    lilly skrev 2015-02-28 17:49:16 följande:
    www.privataaffarer.se/nyheter/flyg-svensk-pil...

Läs den länken, ger lite info. Hoppas det löser sig :)
    Ingen chans vad jag såg där via Google men de svarar: "Dersom din avgang blir kansellert eller forsinket mer enn 5 timer har du krav på refusjon. Vennlig hilsen, Rebekka"

Som jag inte tror på än vad jag läst.
  • lilly
    Flanör skrev 2015-02-28 18:21:54 följande:
    Ingen chans vad jag såg där via Google men de svarar: "Dersom din avgang blir kansellert eller forsinket mer enn 5 timer har du krav på refusjon. Vennlig hilsen, Rebekka"

Som jag inte tror på än vad jag läst.
    Nej med tanke på att en strejk räknas som något som flygbolaget inte kan rå för enligt den sidan jag länkade (???!) så tror jag att de räknas som att flyget inte kan lyfta pga ex dåligt väder vilket innebär- inte flygbolagets fel = ingen ersättning.. :( Så tyvärr, läste du det på Norweigans hemsida eller? Skicka ett mejl annars och hör.
  • Flanör
    lilly skrev 2015-02-28 18:31:59 följande:
    Nej med tanke på att en strejk räknas som något som flygbolaget inte kan rå för enligt den sidan jag länkade (???!) så tror jag att de räknas som att flyget inte kan lyfta pga ex dåligt väder vilket innebär- inte flygbolagets fel = ingen ersättning.. :( Så tyvärr, läste du det på Norweigans hemsida eller? Skicka ett mejl annars och hör.
    De svarade i fejan men man kan ev. få en annan resa annars.

Jäkligast är att boendet ska ha fullt betalt i förskott senast torsdag eller man måste avboka och förlora 100 Euro så jag förhandlar med dem om att kunna omboka. Eller man får chansa och betala.
Svar på tråden Norwegian strejk, pengar tillbaks?