• Anonym (ts)

Plockar ni upp kläder ni tappat i affärer?

Om jag råkar tappar kläder i en klädaffär plockar jag inte upp dem när ingen ser, gör det motvilligt om nån såg det. Dels för att jag har ont i ryggen och vill inte böja mig när jag inte behöver, dels för att det är jobbigt. 

• Svar på tråden Plockar ni upp kläder ni tappat i affärer?
  • molly50
    Anonym (ts) skrev 2015-02-28 23:43:29 följande:

Om jag råkar tappar kläder i en klädaffär plockar jag inte upp dem när ingen ser, gör det motvilligt om nån såg det. Dels för att jag har ont i ryggen och vill inte böja mig när jag inte behöver, dels för att det är jobbigt. 

Självklart! Jag kan t om plocka upp efter andra som inte orkat ta reda på efter sig,varesig det är i en klädbutik eller i en vanlig livsmedelsaffär där någon slarvbig kund inte orkat lägga tillbaka en vara där den ska vara.

Jag har också problem med ryggen,men det skulle ändå aldrig falla mig in i att låta tappade plagg ligga kvar på golvet.
    De blir smutsiga och kan gå sönder om folk råkar trampa på dem och butiken kanske inte kan sälja dem till utsatt pris.
    Man är enbart lat och oansvarig om man inte orkar plocka upp efter sig.

Brukar du göra likadant hemma också och låta andra ta reda på efter dig?

Mattias och Hannah.
  • Anonym (asta)
    Froststar skrev 2015-03-02 14:59:20 följande:
    Nej, Fakta.
    Så att påstå att apor!!! beter sig bättre än en flock kvinnor är ett trevligt sätt att uttrycka sig på ? Jag tycker det visar på ett enormt förakt. Inte mot apor dock och det är ju förmildrande.
  • Anonym (OOWK)

Det är väl klart att man plockar upp efter sig! Jag är gravid i v 40 med foglossning och plockar iaf upp om jag tappar något vare sig det är hemma eller i affären.

• Froststar
    Anonym (asta) skrev 2015-03-02 15:07:16 följande:
    Så att påstå att apor!!! beter sig bättre än en flock kvinnor är ett trevligt sätt att uttrycka sig på ? Jag tycker det visar på ett enormt förakt. Inte mot apor dock och det är ju förmildrande.
    Det som visar på en enorm förakt är att härja i klädesbutiker, slänga plagg på golvet, inte plocka upp dem, trampa på dem, smutsa ner dem, o.s.v. Att du inte vill förstå får stå för dig. Men jag har mina misstankar om varför du reagerade så pass kraftigt på just det

Jag har aldrig arbetat i butik men skulle aldrig behandla butikspersonal på det viset. För att inte snacka om att butikerna om de velat hade kunnat kräva de här personerna på pengar för förstörelse, merarbete, osv, som de orsakar.
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Anonym (Självklart)

Det är självklart att jag plockar upp. Och om jag (som du) hade haft problem på något sätt så hade jag bett någon i närheten om hjälp.

Ponera att du är där med dina pillande barn som sliter ner allt de ser (överdrift, men ni förstår). Tycker du fortfarande att det är någon annans ansvar?

• Anonym (Izzy)

Du kan ju fråga dig själv om du hade velat köpa kläder som legat på golvet? Visst du vet ju inte om det men ändå, Känns de fräscht Lixom? :/

• Butiksanställd

Jobbar själv i butik och slutar aldrig bli förvånad över hur ouppfostrade vissa människor är när de handlar. Jag och mina kollegor spenderar ca 30% av vår arbetstid enbart till städning varje dag! Folk "tappar" kläder på golvet utan att plocka upp, låter sina barn härja runt och slita i kläder och skor, öppnar paket som uppenbarligen ska vara i paket och tom spiller mat och dryck på saker utan att säga till. Det värsta är nog som ovan sa att många fullkomligt struntar i om de har ner halva bordet med kläder och kan tom riva upp högar av vikta kläder och slänga saker åt sidan när du står precis brevid och precis har fixat ytan - man kan liksom lyfta kläder och läsa nummerstorlekarna så hittar man enkelt det man ska ha.

Extra ledsamt är det när man hjälper en kund i tio minuter och inte ens får ett tack, precis som att man är en personlig assistent i robotform!

Provrummen ska vi inte ens börja med, där är det ännu värre eftersom folk tror att det är okej att lämna 15 plagg i en hög på golvet med sminkfläckar och smuts överallt.

• Torken

Självklart, ofta andras tappade plagg också. Tycker att det är otroligt fult & oförskämt att bara strunta i att plocka upp efter sig då man råkat tappa något på golvet.

Jag är dessutom en sån som verkar ha en alldeles speciell "fallenhet"( ) för att råka riva ner plagg i affärerna. Jag slänger ett öga på en tröja eller något & nog fan ska den trilla av galgen! Men jag tar Alla gånger upp den igen.

• Torken

Tillägg, vid skada/sjukdom så säg till personalen så att dom kan ta hamd om det tappade plagget direkt så slipper det trampas på av ett gäng ytterskor innan det hittas.

• KiaL

Självklart plockar jag och hänger upp klädesplagget som hamnat på golvet. Gör det även om  det inte är jag som har haft ner det. Likväl som jag alltid viker kläderna snyggt som var vikta innan om jag tagit upp och tittat på det.

Det hör till folkvett.

• Anonym (galgproblem)

Jag plockar upp efter mig. Men inte när butiken hängt femtio galgar för mycket och tre plagg ramlar på golvet när man försitigt letar fram rätt storlek. Då kan butiken fan städa själva när dom hänger för mycket kläder på en klädstång.

• Anonym (K)
    Anonym (ts) skrev 2015-02-28 23:43:29 följande:

Förbannade latmask. Klart man plockar upp efter sig!!
  • Mandel

Hänger alltid tillbaka allt snyggt på galgen och på sin rätta plats i butiken. Lämnar aldrig i provhytten eller på felplats.
    Har hänt någon gång att jag lämnat på stången vid provhytterna så personalen får hänga tillbaka det på rätt plats, men jag fixar det oftast själv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Lila)

Självklart plockar man upp om man tappar ett plagg! Man är rent ut sagt ouppfostrad och lat om man väljer att låta någon annan städa upp efter en. Jag viker alltid ihop kläder prydligt som de låg om jag tar upp ifrån blandade rea-bord och kollar på osv också.

Svar på tråden Plockar ni upp kläder ni tappat i affärer?