Anonym (Malmö) skrev 2015-03-03 12:57:15 följande:
Oj och du bor i Malmö? Har du varit i Rosengård eller Kroksbäck? Det är ett enormt område. Sträcker sig från den stora moskén och motorvägen hela vägen till Östra Sorgenfri och runt om!
Du verkar inte ens ha varit i Persborg. Några tre st hus säger du well well.
Möllevången är bara ett blatteområde med några utvalda hus där hippie svenskar bor. Mölln är stökig. Poliserna har jobbat rätt hårt för att göra möllan mer säkert. Kameror har satts upp på torget bla. Men håller med att möllan inte är värst. Kan vara mysigt att ta sig en öl där, men faktum kvarstår att 80% är invandrare typ araber. Även Södervärn är samma.
Ja och jag tycker inte att Rosengård är särskilt stort för att vara en stadsdel. Hela Malmö är förövrigt inte särskilt stort, cykelavstånd till det mesta. Men vi har uppenbarligen olika uppfattningar om vad som är stort. Du kanske jämför med svedala eller nåt och jag med nåt större, vad vet jag.
Och ja, jag har varit i Persborg och tycker verkligen att det är litet. Och det är som sagt bara ett område, inte en stadsdel.
Och ang Mölllan. Jag bodde på Möllan i många år utan att nånsin vara rädd. Och i mina ögon så har det isf snarare blivit värre än bättre de senaste åren efter hipsterfieringen.