tips på hur man får tillbaka lusten igen?
Hej!
Jag är gravid i v. 30 och har helt tappat lusten/suget/känslan och allt när det gäller sex, blir nästan bara äcklad av att höra ordet. Min sambo vill ju självklart fortfarande ha sex med mig och han tror i vissa fall att jag inte längre tänder på honom osv. Jag är ju även rädd för hur det blir om jag inte släpper till någon gång, jag menar, sex ingår ju i ett förhållande och utan sex blir det liksom..tråkigt..och jag har tanken att han kanske lämnar mig för att jag har blivit 'tråkig', vilket han säger att han aldrig skulle kunna göra.
Vi har försökt att mysa till det, tända ljus och bara försöka ha en mysig stämning, det funkar inte. Vi har försökt att duscha ihop och ha sex, det funkar inte heller. Vi har gjort mycket för att försöka få mig att få tillbaka lusten men ingenting verkar fungera och även jag tycker det är tråkigt. Vi har ju haft sex trots att jag inte har varit helt sugen men då får ju jag ibland ont, eller bara känner något visst obehag, det blir ju inte skönt. Innan graviditeten så hade vi regelbundet sex. Tänk om suget aldrig kommer tillbaka? Finns det några piller som man får ta under graviditeten som gör så att man eventuellt kan få ett extra sug?
Någon mer som haft detta problemet?
//En fundersam och något nedstämt tjej.