• CoConuDream

Känslor för en yngre tjej

Hej!

Jag har varit med om något jag inte trodde skulle hända mig. Jag är en 28 år gammal kvinna som arbetar på en resturang.

Har under ett par veckor sedan haft en praktikant hos oss på jobbet.

En 17 årig tjej.

Tjejen är intresserad av tjejer vilket jag då visste. Jag märkte att hon visade snabbt intresse för mig och tog kontakt via Facebook. eftersom jag inte haft inteesse för tjejer tidigare visade då inget intresse tillbaka. Men vi blev bra kompisar kan man säga. Men med tiden började jag bli mer och mer nyfiken men höll så klart tyst om det. Jag tyckte hon va ung. Vi träffades utanför jobbet och umgicks kände hur mina känslor bara blev mer och mer. Vi umgicks oftare och de ena ledde till det andra och jag fick känslor som jag aldrig haft förut.

Allt är så nytt för mig och jag är

Förvirrad.

Tjejen har gjort klart att det är mig hon vill vara med och är beredd att offra de som krävs.

Nu står jag mitt i ett dilemma vad jag ska göra tänka med hjärtat eller hjärnan?!

Är det förbjudet att det skiljer så många år mellan mig och denna tjej?

Vad ska min familj tycka om detta?

Alla rubt om tusen frågor som snurrar.

Tips snälla

• Svar på tråden Känslor för en yngre tjej
  • Anonym (Också kär i "fel")

Kärleken styr man inte över. Åldern e bara en siffra. Kör på om ni båda e säkra på vad ni vill tycker jag. Vissa gånger måste man våga chansa

• Sharanshatii

Kärlek som kärlek. Tänk inte på vad andra tycker, tänk bara på vad Du vill. Kör på säger jag, man lever bara en gång :) 

• Anonym (M)

Det är tur att du är kvinna. Hade du varit man hade det låtit: Gubbslem!

• mackeyboy

Gå inte runt resten av ditt liv och fundera över hur det skulle varit. Livet är för kort för grubblerier, ge det en chans. Det är både du och kärleken värd.

• Pussan

Håller med. Fast utan att hymla - det kan förstås bli fel. Men om du inte provar så kommer du kanske att grubbla på detta i väldigt lång tid framåt. 
    Det kan också bli väldigt rätt. Och det kan kanske bli så att ni gemensamt kommer fram till att det inte var rätt. 

• annaroosv

Jag förstår precis vad du har för känslor TS.. 
    Fast åt annat håll: jag är 34 och har en förhållandet (hemligt tills nu..) med en 17åring tjej. Bästa har hänt i vårat liv, på alla plan.

• Anonym (M)

Jag fattar inte det här. Jag tycker TS ska försöka, men varför är det så annorlunda om en man hade skrivit den här tråden?

• Anonym (U)

Undrar jag med varför det är

Okej för killar att vara med yngre tjejer?

• Anonym (U)

Man väljer inte vem man ska bli kär i

Åldern är inte viktigare än människan

• CoConuDream

Har nu gått 3 månader sedan och sen jag skrev detta har jag valt ett liv med henne och det ångrar jag verkligen inte. Jag gjorde rätt och bestämde mig ganska snabbt.

Har fått ta mycket skit av min familj pga åldern men tror det lägger sig med tiden.

• BellaBellaBella

Vad skönt att du våga steget och att ni inte ångrar er :)

Svar på tråden Känslor för en yngre tjej