Varför är sverigedemokrater emot islams kvinnosyn?
De vill ju själva ha en sådan kvinnosyn, eller?
Det drömmer om det, men vågar inte föreslå det för att optionen inte är med dem, försiktigt sagt. Privat har jag hört sverigedemokrater som starkt vurmar för sådant, ungefär lika lättvindigt som liberaler vurmar för bögäktenskap.
Ok men vad har det med SD att göra . Känns som vi inte vet vad vi talar om. Jag vill kunna sköta mitt eget liv kunna ta ut skilsmässa om mitt äktenskap inte är bra tex . Inte sitta fast med en man som gör mig olyclig . Kvinnor och män har samma rättigheter / skyldigheter .
Är väl ungefär som en derbymatch - för en utomstående är det ingen större skillnad på huliganerna som stöder AIK jämfört med dem som stöder Djurgården.
Men jävlar vilken skillnad huliganerna tycker att det är.
Kanske det, men du var ju själv inne på att det inte skiljer så mycket i kvinnosyn - eller hur?
Vad nu det har med varandra att göra..? Jag tycker att sambeskattning är rätt vettigt, av samma skäl som soc och försäkringskassan räknar med hela hushållets inkomst när en familj söker socialbidrag eller bostadsbidrag. Verkar snarare helt galet att dela upp det, eftersom paret/familjen lever tillsammans och förhoppningsvis på samma standard = de lägger ihop alla pengar i praktiken.
Sambeskattning tar bort incitamenten till arbete för kvinnor.
Just det och då är vi inte självförsörjande lägre din man bestämmer , låter kul . Generationer av kvinnor har kämat i decennier för att komma dit vi är . Ts frågar varför SD inte har en kvinnosyn som på 50-talet då svarar man på det och då förstår inte TS vad saken har med det att göra . Jag får inte ihop tråden
Nej. Du verkar litet trögfattad.
Så är det nog läsförståelsen är noll , men bara i denna tråd . Du frågar varför inte SD lnte vill ha tillbaka kvinnorollen från 50-talet och då frågar jag vlket parti vill det . Jag förstod nog inte frågan så förlåt jag blandade mig i