attlangta01 skrev 2015-03-08 19:28:22 följande:
Oj det var en riktig solskenshistoria! Kom alla till naturligt? Får jag fråga hur gammal du var? Samt vilka huskurer som hjälpte till?
Stort grattis föresten!!
Ja alla är spontana
Vi började försöka när jag var 20, han 29. Vi gjorde ivf när jag var 22 (ansågs ha extremt bra chanser pga min ålder).
Efter våra 3 landstingsförsök så kunde vi inte fortsätta pga ekonomin så vi fortsatte försöka på egen hand. 2006 regestrerade jag mig här på fl (blev gravid juni 06) för att prata med likasinnade. Hittade då en del huskurer och plockade ut de som verkade mest lovande. Jag åt rosenrot, bisolvon, vitamin "kvinna" och omega 3. Min man åt bisolvon, vitamin "man", zink och omega 3. Vi lyckades med detta på första försöket. Slump eller ej???
Barn 2 blev till då mannen åt bisolvon vid en förkylning (oplanerad) och nr 3 blev till på andra försöket med kuren.
Givetvis är detta ingen mirakelkur för alla men nog vill man tro att det hjälpt oss iaf. Så mitt råd är att när man försökt länge (mer än 2 år) så har man inte så mycket att förlora på att testa sig fram med olika huskurer, finns ju en del att välja på. Kanske man som oss har tur och hittar något som hjälper.