Anonym (Bebissommar) skrev 2015-03-04 23:06:58 följande:
Min IVF-klinik (Falun) ökade insatserna för varje misslyckat försök.
Jag fick LEI (livmoderrispning) i cykeln innan IVF-et, har i tester kunnat dubbla gravidchanserna, jag fick äta Predinisolon innan för att immunförsvaret inte skulle jäklas med implantationen, jag fick även Intralipiddropp före o efter insättning.
Eftersom äggen var lite dåliga fick jag också Prasteron tre månader innan för att maxa äggen, om det inte hjälpt hade melatonin varit nästa grej.
Samt ett inofficiellt råd att en tredjedels barnalbyl från sprutstart till gravtest kunde hjälpa. Men sen fick jag blodförtunnande sprutor istället och behövde då inte barnalbylen.
De gav mig också akupunktur för och efter insättning av embryo.
Kolla gärna in Atentråden, de har många bra tips även för den som int ska till Athen.
På självmedicineringssidan så finns det en hel del du kan ta, men jag kan inte säga att du bör göra det utan läkarkontakt. På fertilitetsguiden.com finns en uppsjö av tips, men en del bör tas med en nypa salt.
Omega 3, Folsyra, Q10, Inositol (lecitin) och D-vitamin hör iaf till de oskadligare tillskotten som kan boosta dig lite.
Brasklapp på att jag har noll koll på PCOS och om något av mina förslag inte går ihop med det.
Tusen tack för jättebra information ??
Jag ska absolut fråga om att få Predinisolon och kräva en grundlig check av min livmoder!
Inför vårt sista FET gjorde jag en LEI. Ska be om att få det denna gången också. Vi fick också embryo glue vid insättning... Ska nog prova med akupunktur också, synd att det är så jäkla dyrt bara :/