• Systeryster87

Ni med Labradorer, hur mycket fäller era hundar?

Jag har en labrador, det är min första. Han fäller lite hela tiden men nu fäller han helt sjukt mycket så jag antar att han hamnat i sin fällperiod nu, måste dammsuga varje dag och jag kan stå och borsta honom hur länge som helst.

Ni med labradorer, hur mycket fäller era hundar och hur länge håller dom på?

• Svar på tråden Ni med Labradorer, hur mycket fäller era hundar?
  • Åsisen

Jag har 2 labradorer , en tik och en hane.

Dom fäller riktigt ordentligt 2 gånger per år, vår och höst. Och då ca 2 veckor i sträck ibland längre . Sen fäller dom lite ibland bara i mellan varven men inte så mkt.

Tiken fäller även lite vid löp oxå.

Men därimot vår schäfertik . Herregud hon fäller 5 gånger per år. Ordentligt så man blir galen. Och fäller då ca 4 veckor i sträck. Detta började efter hon fått sina 2 kullar.

Hur länge har du haft hunden?

• Systeryster87

Tack för svar, då kanske han fäller som han ska ändå, känns som att det aldrig tar slut bara :) . jag har haft honom i tre år. Tycker att han fäller hela tiden men just nu är det katastrof, man kan samla upp en hög i bädden efter natten :) har för mig att han fällde mycket vid den här tiden förra året med. Jag börjar se på svansen och vid rumpan att han fäller mycket nu, det börjar bli mindre hår där.

Om jag står och klappar honom så kan jag samla upp en hög hår sen :o

Svar på tråden Ni med Labradorer, hur mycket fäller era hundar?