Anonym (Längtar ihjäl) skrev 2015-11-02 14:07:19 följande:
Åh va kul att hitta fler i samma sits! :) Du har ju åtminstone bättre sits än mig, med fast jobb. Jag har en s.k. timanställning/vid behovs anställning. Men det verkar finnas gott om jobb så det är ju lugnt. Kommer nog kunna jobba upp min SGI. :) Förstår dig med det där att gå hem, haha, skulle skämmas ihjäl om jag kom o sa det nu när man bara jobbat i tre veckor. Hahah!
Min karl får ju panik så fort min mens är några dagar sen, som nu, t.ex. Är på bim+4 och ingen mens i sikte, dock har jag gjort test och de är också negativa. Så tror mer på att stress eller nått annat ligger bakom förseningen. :)
Men man klarar ju sig. Vi har levt på en lön i snart tre år, jag pluggade två år och fick sonen två månader efter min examen. Sen var jag hemma ett år och nu ska han vara hemma i ca 6 månader.
Du kan ju samla dina lönespecar och skicka dom till försäkringskassan när det är dags, så gör dom ju en beräkning på årslön på din snitt lön :)
Hahaha omg det är så sjuk!! Jag hade exakt samma med mensen och oron från sambo för ett par månader sedan, mensen kom inte, jag mådde kasst, det kom mjölk ur brösten och jag var såååå överkänslig. Vi båda kände att nej inte nu och vi hade inte tänkt att det skulle bli något sånt.
Men sen kom mensen månaden efter och det var väl en stressig period..
Men efter det ska jag säga att min sambo började säga "när vi får en till" istället för "om vi får en till, ja du vet om 200 år"
Så den där "skräcken" kan ju vända till något positivt!
Om en vecka har jag ägglossning och vi ska börja försöka då : )
Men är han heeeelt emot det din man eller är han lite nja bara? : )