• Harlin

Vi som planerar syskon 2016 till våra födda -14

Hej på er! Är det fler än jag som tycker att 2016 skulle vara ett bra år att få syskon till våra små som föddes 2014? Häng med i den här tråden så kan vi följas åt!

Ännu är det inte dags för oss att börja baka syskon men längtan är stor! Till sommaren har vi tänkt att börja försöka. Jag babblar mer än gärna av mig med någon innan och under tiden. Glad

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2016 till våra födda -14
  • Förväntansfull1990
    Längtar efter en bebis skrev 2015-10-12 15:54:59 följande:

Köpte denna från gravidets kollen paket erbjudande de har ,

Men fick ingen information hur länge jag ska ha ägglossning-testet i muggen

Jag la den i 10 SEK sen fick jag detta efter några minuter

Fick bara information där de står resultat läses efter 10 min

?

Jag har också ca 31/32 dagar mellan mensen och jag har min äl på dag 19. Har lite kortare än "normalt" mellan äl och mens. Ta nytt test imorgon igen och se om det ökar :)
  • Leonie88

Grattis

Moneal skrev 2015-10-12 18:34:02 följande:

Hej hej tjejer!

Fick mitt + 30 sep :)

helt underbart.

24 maj beräknas hen komma till oss :)

• Leonie88

Vi har pausat då jag ska på intervjun för en tjänst som jag är mycket intresserad av. Om jag får den så väntar vi något år mer med nr 2.

• Anonym (Alma)

Hakar på här. Har en född sent i september 2014. Vill ha ett syskon någon gång mellan september 2016 - april 2017 om vi får välja :) Böjar försöka i december, två år efter att vi blev gravida senast. Vårt första barn var oplanerat så det blir en ny upplevelse att aktivt försöka göra barn. Jag är lika nervös över att det ska dröja länge som att jag ska bli gravid på första försöket.

• Leonie88

Bm + 3 idag och ingenting mens. Vi som endast hade sex dagen efter min mens tog slut då vi skulle avvakta tills jag vet om tjänsten. Tänkte ta ett test på fredag om den inte kommit.

• strumpan123
    Hej får jag hänga på här?
    Har en dotter född i juni -14 och planerar nu syskon.
    Har bim runt 3/11 tror jag om cykeln fortsätter vara normal.
    Försökte med första i 1 1/2 år med oregelbunden cykel och 5mf. 
    Min kropp var helt kaos under de åren så nu hoppas jag att den kan hålla sig så här normal som den gjort i några månader nu.

• Anonym (Längtar ihjäl)

Halloj! Hoppar in här!
    Grattis till er som plussat och lycka till, till er som börjat försöka! :)

Här sitter jag i en sits där jag verkligen verkligen längtar ihjäl mig efter ett syskon till min dotter som föddes september -14. Det vore så perfekt att få dem lite tätt och det skulle vara så mysigt. Men så sitter man här i smeten med tre stora punkter emot sig.
    * Vikten - hälsan.
    * Mannen - som inte är med på noterna ännu.
    * Jobbet - precis fått ett jobb (trivs inte), och vill jobba och få en SGI eftersom jag inte har någon och levt på allra lägsta föräldrapenningen med dottern. Så lite pengar går det inte att leva på.

Men ändå gnager ju längtan där inne, efter ett syskon... Känner mig tjatig här hemma, men åh, ja... En liten lillebror/lillasyster vore inte fel. <3

• Annap012
    Anonym (Längtar ihjäl) skrev 2015-10-25 18:35:19 följande:

Halloj! Hoppar in här!
    Grattis till er som plussat och lycka till, till er som börjat försöka! :)

Här sitter jag i en sits där jag verkligen verkligen längtar ihjäl mig efter ett syskon till min dotter som föddes september -14. Det vore så perfekt att få dem lite tätt och det skulle vara så mysigt. Men så sitter man här i smeten med tre stora punkter emot sig.
    * Vikten - hälsan.
    * Mannen - som inte är med på noterna ännu.
    * Jobbet - precis fått ett jobb (trivs inte), och vill jobba och få en SGI eftersom jag inte har någon och levt på allra lägsta föräldrapenningen med dottern. Så lite pengar går det inte att leva på.

Men ändå gnager ju längtan där inne, efter ett syskon... Känner mig tjatig här hemma, men åh, ja... En liten lillebror/lillasyster vore inte fel. <3

Åh vi är typ i samma sits!

Min pojk är född juli 14 och jag längtar sååååå mycket efter en till liten!
    Min sambo har väl sagt nja, han tycker att vi kan vänta. Vänta på vadå? Haha ;)

Jag har just fått en fast tjänst och det känns ju skönt, då får man ju lite mer föräldrarpdnning, men att komma och säga att man behöver vara hemma (när det blir) Känns lite pinsamt ????

Tror iofs att syskon tätt hade varit himla kul!

Tjata på, hihi ;)
  • Anonym (Syskon2016)

Hej hej alla!
    Äntligen är det vår tur att försöka med syskon! I morgon ska jag ta ut spiralen och efter mensen blir det att starta verkstaden. Vi är båda 24 år och har en son född januari -14. Tanken var från början att satsa på barn 2017 men sambon blev så sugen att vi ändrade planerna. Sonen var inte planerad så hela situationen är ny och spännandeGlad

• Anonym (Längtar ihjäl)
    Annap012 skrev 2015-11-01 15:52:41 följande:
    Åh vi är typ i samma sits!

Min pojk är född juli 14 och jag längtar sååååå mycket efter en till liten!
    Min sambo har väl sagt nja, han tycker att vi kan vänta. Vänta på vadå? Haha ;)

Jag har just fått en fast tjänst och det känns ju skönt, då får man ju lite mer föräldrarpdnning, men att komma och säga att man behöver vara hemma (när det blir) Känns lite pinsamt ????

Tror iofs att syskon tätt hade varit himla kul!

Tjata på, hihi ;)
    Åh va kul att hitta fler i samma sits! :) Du har ju åtminstone bättre sits än mig, med fast jobb. Jag har en s.k. timanställning/vid behovs anställning. Men det verkar finnas gott om jobb så det är ju lugnt. Kommer nog kunna jobba upp min SGI. :) Förstår dig med det där att gå hem, haha, skulle skämmas ihjäl om jag kom o sa det nu när man bara jobbat i tre veckor. Hahah!

Min karl får ju panik så fort min mens är några dagar sen, som nu, t.ex. Är på bim+4 och ingen mens i sikte, dock har jag gjort test och de är också negativa. Så tror mer på att stress eller nått annat ligger bakom förseningen. :)
  • S0ckert0ppen

Hej! Hakar på här, har en son född nov 14 och vi har precis börjat försöka med ett syskon. Har bim 15 nov. Sonen blev till på andra försöket så hoppas det går lika fort denna gång!

• Annap012
    Anonym (Längtar ihjäl) skrev 2015-11-02 14:07:19 följande:
    Åh va kul att hitta fler i samma sits! :) Du har ju åtminstone bättre sits än mig, med fast jobb. Jag har en s.k. timanställning/vid behovs anställning. Men det verkar finnas gott om jobb så det är ju lugnt. Kommer nog kunna jobba upp min SGI. :) Förstår dig med det där att gå hem, haha, skulle skämmas ihjäl om jag kom o sa det nu när man bara jobbat i tre veckor. Hahah!

Min karl får ju panik så fort min mens är några dagar sen, som nu, t.ex. Är på bim+4 och ingen mens i sikte, dock har jag gjort test och de är också negativa. Så tror mer på att stress eller nått annat ligger bakom förseningen. :)
    Men man klarar ju sig. Vi har levt på en lön i snart tre år, jag pluggade två år och fick sonen två månader efter min examen. Sen var jag hemma ett år och nu ska han vara hemma i ca 6 månader.

Du kan ju samla dina lönespecar och skicka dom till försäkringskassan när det är dags, så gör dom ju en beräkning på årslön på din snitt lön :)

Hahaha omg det är så sjuk!! Jag hade exakt samma med mensen och oron från sambo för ett par månader sedan, mensen kom inte, jag mådde kasst, det kom mjölk ur brösten och jag var såååå överkänslig. Vi båda kände att nej inte nu och vi hade inte tänkt att det skulle bli något sånt.
    Men sen kom mensen månaden efter och det var väl en stressig period..
    Men efter det ska jag säga att min sambo började säga "när vi får en till" istället för "om vi får en till, ja du vet om 200 år"
    Så den där "skräcken" kan ju vända till något positivt!
    Om en vecka har jag ägglossning och vi ska börja försöka då : )

Men är han heeeelt emot det din man eller är han lite nja bara? : )
  • Anonym (Längtar ihjäl)
    Annap012 skrev 2015-11-02 16:43:55 följande:
    Men man klarar ju sig. Vi har levt på en lön i snart tre år, jag pluggade två år och fick sonen två månader efter min examen. Sen var jag hemma ett år och nu ska han vara hemma i ca 6 månader.

Du kan ju samla dina lönespecar och skicka dom till försäkringskassan när det är dags, så gör dom ju en beräkning på årslön på din snitt lön :)

Hahaha omg det är så sjuk!! Jag hade exakt samma med mensen och oron från sambo för ett par månader sedan, mensen kom inte, jag mådde kasst, det kom mjölk ur brösten och jag var såååå överkänslig. Vi båda kände att nej inte nu och vi hade inte tänkt att det skulle bli något sånt.
    Men sen kom mensen månaden efter och det var väl en stressig period..
    Men efter det ska jag säga att min sambo började säga "när vi får en till" istället för "om vi får en till, ja du vet om 200 år"
    Så den där "skräcken" kan ju vända till något positivt!
    Om en vecka har jag ägglossning och vi ska börja försöka då : )

Men är han heeeelt emot det din man eller är han lite nja bara? : )
    Just nu är han verkligen NO!!! han sa idag att han "vill bli en bättre pappa" till vår nuvarande dotter innan vi skaffar nästa. Förstår inte alls vart det kommer ifrån, för han är ju en jättebra pappa redan nu tycker jag! :O
    Sen brukar vi sitta o prata om namn och "om vi får en pojke eller flicka" o sådär. Så han vill ju ha fler, bara inte nu., :/
  • villbligravid88

Hej!
    Det har varit en del turer fram och tillbaka för oss. Vi skulle egentligen börja försöka igen i slutet av sommaren. Men så fick jag nytt jobb, vi har flyttat och stökat på massor så det har inte känts som ett bra läge. Bestämde i förra veckan att nu kör vi! Kan inte vänta på att precis allt ska klaffa. Känns så sjukt spännande och roligt!! Har en 8- åring och en 1- åring så vi har inte testat det här med flera småbarn samtidigt =P
    Med 1- åringen plussade jag 12/12 2013, så vi hoppas det blir något liknande den här gången!
    Har varit gravid 4 gånger hittills:
    1a: gravid på 2a försöket
    2a: gravid utan att riktigt försöka, fick avbryta i vecka 20 då lilla A var svårt missbildad
    3e: gravid efter 2:a försöket men slutade i missfall (ofostrig graviditet)
    4e: gravid direkt efter missfallet, ingen mens emellan.
    Så nu håller vi alla tummar och tår för att det går vägen med en gång och att den lilla stannar kvar.

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2016 till våra födda -14