• emelie vilmer

Försöka bli gravid direkt efter missfall

Jag har nyligen haft ett missfall i vecka 8 som tagit hårt på mig. Har precis kommit på fötter och hoppas innerligt att jag snart kan bli gravid igen. Läkarna sa att jag skulle vänta tills efter mensen kommit igång men jag vill inte vänta och tänker prova direkt. Hormonerna från graviditeten har nu för några dagar sedan försvunnit då både ägglossningstest och gravtest visar negativt.

Nu har jag molvärk och ägglossningsflytningar men får svagare och svagare ägglossning.. alltså ingen stegring alls utan motsatt håll trots molvärken och ÄL flytningar. . Det är idag exakt två veckor sedan missfallsblödningen försvann helt..

Kan det vara ägglossning tror ni? Trots negativt ÄL TEST och direkt efter missfall?

• Svar på tråden Försöka bli gravid direkt efter missfall
  • plop

Hej

Vet inte så mycket om ägglossning men hade MA upptäcktes i vecka 12+6 skrapades den 8juli 2013 blev enligt flera beräkningar och VUL samt senare ett RUL gravid igen den 22a juli 2013. Brevid mig ligger nu min snart 11månader gamla dotter. Så alltså ingen mens innan jag blev gravid och jag blödde inte länge efter skrapningen. Så det kan ju vara ägglossning du har.

• emelie vilmer
    plop skrev 2015-03-06 11:33:53 följande:

Hej

Vet inte så mycket om ägglossning men hade MA upptäcktes i vecka 12+6 skrapades den 8juli 2013 blev enligt flera beräkningar och VUL samt senare ett RUL gravid igen den 22a juli 2013. Brevid mig ligger nu min snart 11månader gamla dotter. Så alltså ingen mens innan jag blev gravid och jag blödde inte länge efter skrapningen. Så det kan ju vara ägglossning du har.

Gud vad härligt för er att det tog sig direkt. Det är min önskan så bara att hålla tummarna nu då Tack!
Svar på tråden Försöka bli gravid direkt efter missfall