• Cinajv

Long. stay i USA / Karibien

Vi är en familj som tänkt åka till Florida och bo där och sedan 1 månad i Karibien!

Någon som gjort detta? Andra tips på long. Stay i 3 månader till jul ?

Tacksam för alla tips!!!

Vill inte till Thailand

• Svar på tråden Long. stay i USA / Karibien
  • TillFlorida

Jag bor sedan ett par år i Orlando och har haft en del tid att uppleva Florida och även delar av Karibien. Karibien har jag dock bara upplevt genom kryssningar till östra och västra Karibien, så jag har ingen djupare erfarenhet av det.

Jag skulle satsa på att hyra en lägenhet på västkusten, kanske i trakterna kring St. Peterburg. Det finns fina stränder på västkusten.
    Orlando kan vara av intresse med Disney, Seaword, Universal etc. (Jag bor ca 15 minuter från Disney, så vi brukar ta oss dit ganska ofta)
    Bush gardens i Tampa är också kul.
    Key West, lite mer barer och uteliv och kanske inte riktigt för de minsta, dock kan man hänga på stränderna där också (Smathers beach är ganska ok, många andra är ganska steniga.)
    Everglades kan vara kul. Jag har inte lagt så mycket tid där än dock. 
    På vintern kan man se Sjökor vid Three Sisters Springs. Man kan hyra en kajak, eller till och med simma bland sjökorna.

• Dixie

I Florida finns ju massor av hus att hyra - håller med ovan att västkusten är trevligt! 

Svar på tråden Long. stay i USA / Karibien