• Anonym (Andlighetsidkare)

Vill DU ha mer eller mindre religion?

Oavsett om det gäller kristendom, islam, buddhism osv.

Jag ser gärna mer, all tro och andlighet är bra. Oavsett vilken religion det handlar om.

• Svar på tråden Vill DU ha mer eller mindre religion?
  • Anonym (K)

Jag vill ha mindre av sorten som gör idiotiska saker och skyller det på sin religion i alla fall, annars bryr jag mig inte vilket. Kan tycka det är mysigt med traditioner som inte har alltför mycket med gud att göra annars.

• Rataxes

Mindre

Jag vill inte bli påprackad vidskepelse i det offentliga rummet. Klä dig som du vill men kom sen inte och kvid för att ingen vill anställa dig.

Jag skiter högaktningsfullt i vilka sagor folk tror på så länge jag slipper höra deras amsagor. Önskar man kunde bli av med klockringningarna. Trollformler via högtalare i torn går fetbort.

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
    Rataxes skrev 2015-03-06 18:57:58 följande:

Mindre

Jag vill inte bli påprackad vidskepelse i det offentliga rummet. Klä dig som du vill men kom sen inte och kvid för att ingen vill anställa dig.

Jag skiter högaktningsfullt i vilka sagor folk tror på så länge jag slipper höra deras amsagor. Önskar man kunde bli av med klockringningarna. Trollformler via högtalare i torn går fetbort.

Antar detta gäller all sorts religion?

Även om jag omfamnar religion så är jag av åsikten att det huvudsakligen bör utövas i den privata sfären.
  • Cal XVI Gustf

Mer av små naturfolksreligioner och liknande och mindre av de stora tråkiga världsreligionerna.

• Anonym (anonym)

Tro och andlighet är privat precis som sex.

• Fjäril Vingad
    Anonym (Andlighetsidkare) skrev 2015-03-06 16:41:15 följande:

Oavsett om det gäller kristendom, islam, buddhism osv.

Jag ser gärna mer, all tro och andlighet är bra. Oavsett vilken religion det handlar om.

Mindre organiserad religion (i mitt tycke helst inget alls!), men personlig, inre andlighet är okej.
  • dps

Mindre. Vi vet alla vad religioner som ska "samsas" i ett och samma samhälle leder till.

Anonym (anonym) skrev 2015-03-06 20:38:09 följande:

Tro och andlighet är privat precis som sex.

Eller borde vara.
Svar på tråden Vill DU ha mer eller mindre religion?