Vill DU ha mer eller mindre religion?
Oavsett om det gäller kristendom, islam, buddhism osv.
Jag ser gärna mer, all tro och andlighet är bra. Oavsett vilken religion det handlar om.
Jag ser gärna mer, all tro och andlighet är bra. Oavsett vilken religion det handlar om.
Jag vill ha mindre av sorten som gör idiotiska saker och skyller det på sin religion i alla fall, annars bryr jag mig inte vilket. Kan tycka det är mysigt med traditioner som inte har alltför mycket med gud att göra annars.
Mindre
Jag vill inte bli påprackad vidskepelse i det offentliga rummet. Klä dig som du vill men kom sen inte och kvid för att ingen vill anställa dig.
Jag skiter högaktningsfullt i vilka sagor folk tror på så länge jag slipper höra deras amsagor. Önskar man kunde bli av med klockringningarna. Trollformler via högtalare i torn går fetbort.
Mindre
Jag vill inte bli påprackad vidskepelse i det offentliga rummet. Klä dig som du vill men kom sen inte och kvid för att ingen vill anställa dig.
Jag skiter högaktningsfullt i vilka sagor folk tror på så länge jag slipper höra deras amsagor. Önskar man kunde bli av med klockringningarna. Trollformler via högtalare i torn går fetbort.
Mer av små naturfolksreligioner och liknande och mindre av de stora tråkiga världsreligionerna.
Tro och andlighet är privat precis som sex.
Mindre. Vi vet alla vad religioner som ska "samsas" i ett och samma samhälle leder till.
Mindre!!! Borde inte existera religion alls
Tro och andlighet är privat precis som sex.