• Anonym (L)

Ge bort hund i present till barn?

Jag ska ge en present till ett barn som fyller fyra år. Frågan är om man kan ge bort en hundvalp till ett så ungt barn. Vissa säger att det är olämpligt, medans andra säger att det nog ska gå bra. Vad borde jag göra?
  • Svar på tråden Ge bort hund i present till barn?
  • Anonym (L)
    Anonym (Nejnejnej!!!) skrev 2015-03-09 18:24:21 följande:

Men du har tagit ditt förnuft till fånga nu va?

Vaddå? Det har aldrig förekommit oförnuft!! Det är därför för det finns forum för att man ska kunna diskutera såna här saker. Och om barnet inte är allergiskt, vilket verkar oklart, så kommer det nu gå miste om en hund!
  • Anonym (hej)

Vad är det för hundras? Vet du om barnet tycker om hundar

Sjäv var min mamma rädd för hundar när hon levde och hade du köpt en hund till våran familj hade det inte varit uppskattat

• Anonym (LL)
    Anonym (L) skrev 2015-03-09 18:17:49 följande:

Jag har en hund som jag inte kan ha kvar av olika anledningar och det är ingen som vill ha den, därför skulle det bästa vara att ge bort den till nån som skulle kunna ha den istället för att den ska avlivas.

Vad är det för sorts hund? Jag kan ta den.
  • MajaVira
    Anonym (L) skrev 2015-03-09 18:17:49 följande:
    Jag har en hund som jag inte kan ha kvar av olika anledningar och det är ingen som vill ha den, därför skulle det bästa vara att ge bort den till nån som skulle kunna ha den istället för att den ska avlivas.
    Om INGEN vill ha den, varför skulle just 4-åringens familj vilja ha den?! Sätt ut en annons på Blocket istället eller lämna den hos djurskyddet.
  • K med lilla E
    MajaVira skrev 2015-03-09 21:57:27 följande:
    Om INGEN vill ha den, varför skulle just 4-åringens familj vilja ha den?! Sätt ut en annons på Blocket istället eller lämna den hos djurskyddet.

Det är skittaskigt mot hunden att ge den till den till en  FYRAÅRING!!! En fyraåring kan inte ta hand om en hund. Varför vill ingen ha den? Och hur kom du ens på idén att ge den till ett barn som du inte ens känner, och inte ens föräldrarna känner du?
  • Anonym (L)
    Anonym (LL) skrev 2015-03-09 20:26:05 följande:
    Vad är det för sorts hund? Jag kan ta den.
    Ja du kan ta hunden. Var bor du?
  • Anonym (L)
    MajaVira skrev 2015-03-09 21:57:27 följande:
    För att det är en present.
  • Anonym (8)
    K med lilla E skrev 2015-03-10 11:32:05 följande:

Det är skittaskigt mot hunden att ge den till den till en  FYRAÅRING!!! En fyraåring kan inte ta hand om en hund. Varför vill ingen ha den? Och hur kom du ens på idén att ge den till ett barn som du inte ens känner, och inte ens föräldrarna känner du?

Vilken lam fyraåring. Självklart kan en normal unge ta hand om en hund. Knappast raketforskning liksom
  • K med lilla E
    Anonym (8) skrev 2015-03-10 16:56:11 följande:
    Vilken lam fyraåring. Självklart kan en normal unge ta hand om en hund. Knappast raketforskning liksom
    Djurplågeri Skrikandes
  • Anonym (hej)

En fyra åring kan inte ta hand om en hund själv det blir föräldrarna som får ta hand om den

• Anonym (8)
    K med lilla E skrev 2015-03-10 18:10:56 följande:

Djurplågeri 

Knappast
  • Anonym (Voff voff)

Lycka till lilla voffsing. Ge hunden åt hon han som ville ha den. Gör det.

• Anonym (LL)
    Anonym (L) skrev 2015-03-10 16:51:43 följande:

Ja du kan ta hunden. Var bor du?

Göteborg, men vad är det för sort?
  • Anonym (L)
    Anonym (LL) skrev 2015-03-10 20:42:37 följande:
    Göteborg, men vad är det för sort?
    Då får du komma och hämta den. Jag bor en bra bit utanför stockholm.
Svar på tråden Ge bort hund i present till barn?