fluu skrev 2015-03-08 13:28:41 följande:
Röstade på underbart kluriga Hildur som låter så rivigt och vackert, men gillar även många andra. Hilda, Hilder, Hildemar, Hilde(flicknamn), Hildrid, Hildebrand och Hilding ligger mig varmt om hjärtat.
fluu skrev 2015-03-08 13:31:13 följande:
Hildeborg var ju coolt med, gillar många namn med -borg, som min mammas andranamn, Frideborg. En Frideborg( eller annan -borg heller för den delen) sätter man sig inte på liksom!
fluu skrev 2015-03-08 13:32:08 följande:
Och svårast för då... -bert här igen, Hildebert är nog värst. Har extremt svårt för -olf-namn också, så Hildolf går bort big time.
Hildur är häftigt, absolut! Det blir säkert populärt som Rut snart. Kul att du gillar många andra också. Ja, -borgnamnen är ju så häftiga. Jag gillar Hildeborg, Valborg, Gunborg, Ingeborg, Frideborg och Torborg. Som du säger och jag hoppas att de får en renässans. Jag är kluven till -olfnamn och säger inte tveklöst nej som du. Adolf och Fridolf tycker jag är bland de allra finaste namnen medan Hildolf, Brynolf, Ingolf, Torolf, Botolf och Idolf är knepigare. Och -bert är lite knepigt, absolut. Det har nog med att göra att jag inte gillar namnet Bert, som ändelse är det dock fint i Albert och Herbert. Hilbert(och Hildebert), Gunbert, Engelbert och Gilbert är dock svårare.