• Vädurtjejen

(v 42) Gav din långa latensfas med förvärkar/sammandragningar något resultat?

Hej, 

Idag är jag på bf +11 och jag har sedan ca 3 veckor tillbaka haft förvärkar och sammandragningar (gjorde inte ont till en början) från och till. De kommer nästan varje dag och kväll och håller på i ca 2 h, 10-15 min mellan varje värk och värkarna varar ca 1,5 min.

Till min fråga:

Har någon haft en lika lång latensfas som faktiskt har gett något nät ni väl blivit undersökta? Eller har det endast varit sk pinvärkar. Hur länge gick ni över tiden och blev ni igångsatta? På vilket sätt isf? Upplevelse?

Många frågor Kan nämna att det här är vårt andra barn och med första gick jag 10 dagar över efter att jag fick en hinnsvepning på en överburenhetskontroll.

• Svar på tråden (v 42) Gav din långa latensfas med förvärkar/sammandragningar något resultat?
  • Lindsey Egot the only one

2003 gick jag 21 dagar över tiden. Var öppen 1cm i fem veckor och BM sa redan i v38 att nu kommer bebisen snart. Jag hade inga förvärkar som gjorde ont. Var på sista kontrollen på fredagen och fick bokat tid till igångsättning på måndagen, natten mellan fredag och lördag gick vattnet. Tio timmar senare födde jag. Detta var mitt fjärde barn

Nu senaste gången med mitt sjätte barn hade jag pinvärkar från v32. Ett rent helvete

• Vädurtjejen
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-03-07 23:38:19 följande:

2003 gick jag 21 dagar över tiden. Var öppen 1cm i fem veckor och BM sa redan i v38 att nu kommer bebisen snart. Jag hade inga förvärkar som gjorde ont. Var på sista kontrollen på fredagen och fick bokat tid till igångsättning på måndagen, natten mellan fredag och lördag gick vattnet. Tio timmar senare födde jag. Detta var mitt fjärde barn

Nu senaste gången med mitt sjätte barn hade jag pinvärkar från v32. Ett rent helvete

Usch! 21 dagar? Trodde inte ens att man fick gå över så länge. Vill ju höra att folk har kommit in och varit öppna åtminstone 3 cm.
    Vädurtjejen skrev 2015-03-08 00:12:53 följande:
    Usch! 21 dagar? Trodde inte ens att man fick gå över så länge. Vill ju höra att folk har kommit in och varit öppna åtminstone 3 cm. smile1.gif
    Nu senast var jag öppen 3cm i fyra veckor men hade pinvärkar och vanliga värkar om vart annat. Hade vanliga värkar på fredagen, åkte in fick lustgas och 2-3 minuter mellan värkarna och när kvällspersonalen gick hem sa de att imorgon har du din bebis. Hade värkar fram tills kl 05 och då försvann de. Helt borta, de kom in och var lika förvånad som jag. Så jag bröt ihop totalt. De lät mig ligga kvar under helgen, vi åkte in till stan och gick men jag kunde inte gå pga pinvärkar. Vi tänkte vi åker ner till Tylösand istället men jag kunde knappt röra mig så ont hade jag. Kom in till sjukhuset och de satte CTG. Fem minuter mellan värkarna i 2-3 minuter och efter en timme, putta väck. Rörde mig inte en meter mer under lördagen och söndagen och de satte igång mig på måndag förmiddag 10:20 satte de dropp och 17:09 föddes vårt sjätte barn (fjärde dotter). Hon föddes två dagar innan bf.
    Vädurtjejen skrev 2015-03-08 00:21:40 följande:

Måste bara säga att jag fick nyss en rosa flytning (ursäkta äckelbeskrivningen)

Åh va roligt! Slemproppen på G får vi hoppas.
  • Varit där

Jag hade som dig ts och jag gick över ca 2veckor. Jag öppnade mig men jag hade ont och orkade inte då jag försökte det mesta för att starta värkarna. När jag hade besök hos min bm så gjorde hon en hinnesvepning och mina värkar startade och hon har ute 12 timmar senare.

Svar på tråden (v 42) Gav din långa latensfas med förvärkar/sammandragningar något resultat?