• sofiaahultin

Egna erfarenheter av föräldrars skilsmässa?

Hej!
    Jag är 18 år, går sista året på gymnasiet och håller just nu på med ett examensarbete inom psykologi som handlar om Skilsmässa och dess påverkan på barnen. Jag själv är skilsmässobarn och kan använda mig av mina egna erfarenheter till denna uppsats, men just nu söker jag personer till intervjuer. Skulle du kunna tänka dig att medverka i en intervju?

Den målgrupp jag riktar in mig till är personer vars föräldrar skildes när de var i 10 års ålder ungefär, så att man har minnen från även innan skilsmässan, hur det kändes att ha föräldrarna på samma ställe, och sedan hur det kändes efter uppbrottet. Naturligtvis nämns inga namn i arbetet, och du kommer vara helt anonym. Om du är intresserad av detta kan jag skicka intervjufrågorna så att du kan förbereda dig och tänka efter, sedan kan vi antingen träffas och utföra intervjun, utföra den via skype eller bara skriva om det känns lättast! Tacksam för svar Glad

• Svar på tråden Egna erfarenheter av föräldrars skilsmässa?
  • fluu

Jag var just tio år när mina föräldrar skiljdes. Jag ställer gärna upp, men det får nog bli över mail eller irl om du skulle bo i närheten av mig.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (L)

Jag var 8, duger det? Ställer gärna upp.

• sofiaahultin

Så länge man har minnen från tiden med föräldrarna boende tillsammans spelar inte ålder så jättestor roll egentligen!  Glad

• Anneulrica

Jag kan tänka mig ställa upp. Mina föräldrar skildes när jag 9 år. Föredrar att kommunicera skriftligen :)

Svar på tråden Egna erfarenheter av föräldrars skilsmässa?