Fördelar resp. nackdelar med ett tredje barn!?
Jag o min man diskuterar just nu om vi ska ha tre barn eller två barn.
Vi har idag två jättehärliga barn, en dotter på 7 år och en son på 5 år.
Något inom mig har en längtan efter ett till barn, samtidigt som endel tankar kring hur det kommer att vara....
Det blir ju en individ till/ ett samvete till (förstå mig rätt :) ), kommer man räcka till!? Vi gillar att resa och hur kommer det att vara med tre stycken? idag kan vi ju ta varsin på resan.. det är ju bra om man ser det för smidighetens skull!
Efter sommaren kommer sonen börja förskoleklass och då har jag inget barn hemma längre! Vi har haft våra på endast på allmän förskoleplats (15 timmars gratis) och de har börjat dagis när de var tre år. så jag är ju van att ha dem hemma / att ha ïaf ett barn hemma ;)
Jag kommer inte att börja jobba mer än vad jag gör idag, 3 halvdagar i veckan, då det är jag som tar hand om allt som har med hemmet att göra! Min man jobbar mkt men det är vi helt klart överrens om och vi vill ha det som vi har det idag!
det är ju lätt att falla för lusten, barn/bebisar är ju såå söta men det finns ju en vardag! I vissa stunder känner vi för att vi skaffar en tredje och i andra stunden tänker vi till lite extra... ;)
Vill gärna ha helt ärliga svar på vad man ska tänkta på innan man skaffar en tredje...