• pyramus

    Varning för JMS Vattenrening!

    Fick problem med min vattenrenare på landet. "Serviceorganisation" för produkten är JMS Vattenrenning, enligt tillverkaren BlueWater. JMS i Gävle (det är en franchiseorganisation) skickade en tekniker som tillbringade sex timmar (!) med felsökning - och misslyckades! Fakturan för denna insats kom dock som ett skott, 6 500:- inkl. bilersättning (80:-/mil). Nytt besök av teknikern för byte av magnetventil. Renaren fungerade inte heller nu. Företagets chef ansåg att jag hade fel typ av vattenrenare - den borde aldrig ha installerats... (den har fungerat i 15 år!). Han lovade återkomma med förslag på ny renare, men det blev bara tyst. Jag blev alltså bara lämnad i sticket.

    JMS Gävle anser att jag fått vad jag beställt och rätt faktura därtill. Men jag ville ha renaren fixad, inte en misslyckad felsökning.

    Om en exempelvis en bilverkstad hade agerat på samma sätt kan vem som helst förstå hur galet det är. Men inte JMS Gävle.

    Vattenreningsgruppen löste problemet, inklusive reservdelar, för lägre kostnad än JMS debiterat för felsökning.

    Se upp för JMS Vattenrening, de behärskar inte sitt jobb!

    Bertil Hultén

     

  • Svar på tråden Varning för JMS Vattenrening!
  • calle9000

    Hej Bertil!

    Jag har haft liknande problem med JMS Karlstad.

    Först var det förskottsbetalning och grejor som inte kom. Sedan var det service, service och ett mycket stort antal besök innan vattnet ens var drickbart. Vid ett tillfälle hade det hänt något så filtret skickade upp saltvatten i kranen mitt i natten när jag gjorde välling till vår minste

    Historien kan göras hur lång som helst, men nu har jag kastat ut filtret på backen efter att inte ha tagit ett glas vatten på över ett år. In åkte ett filter ifrån Brava och nu funkar allt klockrent i synnerhet service och bemötande!

  • Johan xx

    JMS vattenrening är skojare - även i Örebro. De är mycket bra på att skicka fakturor men tar inte något som helst ansvar när saker inte fungerar. Stor varningsklocka på JMS - välj vilket företag som helst utom detta. Tag t.ex. Brava, som nämndes ovan. Mycket trevliga och hjälpsamma. (Och betydligt billigare.)

  • Mad719

    Jag förstår inte all denna service. De ringde och sa att de skulle komma och seva filtret det gick på närmre 4000:-. Detta hände för ett år sedan. Nu är det dax igen för lilla servicen som de kallar den. Vi fyller på massa själva och mäter två ggr per år. Funderar på om det är värt att lägga ut alla dessa servicekostnader. Efter några år har vi hunnit ikapp kostnaden för filtret.
    Madeleine

  • Rolf I

    Jag har också dålig erfarenhet av JMS Vattenrening, liksom några av mina närboende. De lovar guld och gröna skogar, men när de väl sålt finns det inga åttagande kvar. Personalen är dåligt utbildad. De kopplar in vatten i hus o kök utan auktorisation, och blir det problem är det alltid kundens fel. Dessutom har de timpeng och reskostnader som är skyhögt över vad du betalar till en riktig, auktoriserad rörläggare där faktiskt försäkringen täcker om det blir problem.

  • Kentha

    Har haft JMS i flera år och det började dåligt och det slutade bra efter flera års diskuterande. Jag slängde ut dem och hotade med att stämma dem.
    De tar inte på sig något ansvar efter de har sålt sina filter. Rekommenderar starkt att INTE använda dessa!!!
    Om man inte vill ha problem förstås och gillar utmaningar, då är de rätt företag!
    Använd seriösa aktörer och läs på innan ni sätter in ert vattenfilter.
    Det kommer ni tjäna på. Tro mig!!

  • Miranda98

    Hej.
    vill bara säga det att jag skulle BARA ha en service på min vattenerning från JMS.
    Fick en känsla av att de bara kunde prata för sig.
    Inget praktiskt. Den kille jag hade hos mig fick konsultera med folk från Örebro.
    Jag blev riktigt förbannad när fakturan kom 6200:-
    VARNING FÖR JMS VATTENRENING

  • Wiiken60

    Läste inlägget om JMS vattenrening i gävle.

    Har köpt deras filter och fått ett vatten som är bra.

    Däremot deras servicekostnader är horribla.

    Känner även att deras filter, kolfiltret, inte är lätt att byta kol i själv då risken för överfyllning är stor. Blir det för mycket kol riskerar maskineriet haverera, som i vårt fall, med ockerpriser för att få det åtgärdat. Beställde rätt mängd kol men fick en hel säck av dem och gjorde, enl servicekillen, en överfyllning, vilket ledde till problem så att jag blev tvungen att ta hem just servicekillen.

    Dålig info, dålig hantering av reklamationen och hög ton i diskussionen.

    Kan inte rekommendera JMS Vattenrening alls...:(

  • SEdman

    Hej!

    Vill i denna tråden även lämna positivt omdöme om JMS Vattenrening Örebro!

    Vi har två vattenfilter installerat sedan tre år tillbaka och vi är sååå otroligt nöjda med den hjälp och service som vi har fått av kontoret i Örebro!

  • Frilans

    Hej!

    Jms vattenrening är helt ansvarslösa med sina garantier. Jag jobbade hos dem innan och de lägger mycket energi på att komma runt och inte uppfylla sina garantier. Ljuger och svarar inte i telefon. Har många kunder som ringer mig och vill ha hjälp för att de får ingen hjälp från jms vattenrening.

    Jag avråder starkt från att anlita dem.

    De måste anställa ofta och skriver i sina annonser att det är pga växande marknad.

    Sanningen är att de måste anställa för att folk lämnar jms för att jobba hos konkurrenter eller bara inte vill jobba kvar.

  • kickis75

    Vi upplever nu precis det som nämns ovan. Hållt på och trasslat sen april. De var ute och kollade satte in ny anläggning med hydrofor och filter. Skitdyrt. Men eftersom vi inte kan något så kändes det ändå bra. De fick komma tillbaka 3 ggr pga läckage. Det gjorde de utan problem. Sedan visade det sig att de under-dimensionerat anläggningen troligtvis för att ge en billigare offert (?). Så trots att de var ute hos oss och såg med egna ögon att vi bor på en gård med flertalet stora och smådjur. Stort hus, 4 i familjen. Ser storleken på den gamla hydroforen 300 l. Anläggningen står en bit från huset i ekonomibyggnaden, så sätter de in en hydrofor på 110 l så nu har vi problem i form av en pump som får jobba järnet. Vi upptäckte det midsommarhelgen. Som sagt står i en annat hus där vi bara är korta stunder.  Ringde direkt på måndagen. Sedan dess har vi försökt få till något med dem. Först hävdade de att brunnen sinat, sen hade någon brutit fingret, någon var på mässa, semestertider. Nu svarar de inte ens:(

  • Frilans

    kickis75

    detta är tyvärr standard på hur de beter sig när nåt krånglar och det kommer att kosta dem energi,tid eller pengar för att åtgärda.

    Du får vända dig till kpnsumentombudsmannen som många andra gör. Sjkriv gärna omdöme på andra sidor också så vi tillsammans kan unvika att andra drabbas av jms vattenrening.

Svar på tråden Varning för JMS Vattenrening!