Störande grannar
Under cirka två tre månaders period har jag stört mig sjukt mycket på mina grannar som bor ovanför oss. Det dunkas på golvet bokstavligt talat från morgon till kväll. Är jag i köket så hör jag bord eller stolar släpas. Höga fotsteg hela tiden. Samma sak gäller när jag är i mitt rum. Kraftiga steg, dunkande av något slag. Ibland kan jag höra fem på morgonen DUNK DUNK DUNK ovanifrån. Mina syskon har också lagt märke till detta och påpekar att dom kan höra ljudet hela tiden, oavsett vart i lägenheten man befinner sig.
Det är ett gäng polacker som bor ovanför mig och ska jag vara ärlig så vet jag inte hur många dom är. Verkar vara över 7 personer då jag ser nya ansikten i hissen hela tiden som går av i den våningen.
Har lämnat en lapp på deras dörr samt knackat en gång själv. Mannen jag prata med kunde inte så bra svenska och sa typ "Nej det är inte ifrån oss blablabla".
Två dagar senare knackar det en kvinna på våran dörr och undrar om det var vi som hade lämnat lappar och klagat, hon sa att hon bodde exakt ovanför oss. Hon försäkrade oss om att ljudet inte kommer ifrån dom, att dom har tofflor på sig och att dom går upp och jobbar vid 6 på morgonen och lägger sig väldigt tidigt på kvällen, och att ljudet säkert kommer ifrån våningen ÖVER dom, alltså två våningar över oss.
Men jag hör KLART och TYDLIGT att ljudet kommer ovanför oss, från dom!
Hela tiden, varje dag, nonstop.
Jag har vid två tillfällen dunkat på taket för att markera att dom stör, då har dom ovanför mig dunkat mycket hårdare tillbaks, nästan irriterade.
Dessutom dricker dom väldigt mycket, hissen luktar alltid alkohol efter dom och jag vet att några av dom även röker på, då jag känt lukten i hissen efter dom och att lukten kommer ner till oss via balkongen.
Vad bör jag göra nu..några tips?
Tacksam för all hjälp!