• thecrazyduck

Varför vill tjejer ha ett förhållande för att ha sex med en kille

Jag har precis gått ur ett förhållande med en tjej rätt nyligen vi var tillsammans ganska lång tid.
    Det är inte på tal om att jag vill ta tillbaka henne för de funka bara inte mellan oss, vi gled isär och ja tröttna på allt tjafs mellan oss.
    Hon skriver att hon kan ligga med någon annan nu fast hon önskade att det var jag hon låg med. ( hon vill att vi ska försöka igen ) 
    Men det jag funderar över är att dom flesta tjejer verkar vilja ha ett förhållande med killen dom ligger med.
    Medans de räcker med att en tjej skriver till en kille "Ska vi ligga" så lär mer än 70% svara ja. 
    Hur kommer de sig att de är så tror ni?
    Någon som inte håller med får gärna beskriva varför.  

• Svar på tråden Varför vill tjejer ha ett förhållande för att ha sex med en kille
  • Anonym (Love)

För att den man ligger med måste bry sig om en för att sexet ska vara bra.
    Många ons är ju sämst, och helt ovärt att lägga tiden på, eftersom dom är så själviska.

• Anonym (Rövknullad)

Att det var MIG hon låg med!!!!!!!!!

Bör det rimligtvis stå..... 

• Anonym (Dum fråga)

Därför att sex utan kärlek blir ett sorts utnyttjande och jag vill inte känna mig som ett objekt som någon utnyttjar för sex och sedan bara lämnar.

Tycker det är ett respektlöst beteende från män att inte vilja se helheten av en kvinna och värdera människan i henne. Att bara se sex och en kropp är enligt mig en känslokall och  högst osympatisk människosyn.

• Anonym (Vår)

Skriver ska vi ligga, aldrig hört talas om

• Anonym (ja)

För mig har det att göra med att min attraktion för mannen är precis som den ska när jag är i ett seriöst förhållande med honom. Jag vill inte ha någon annan man på något annat sätt. Det är mitt val. Så jag funkar. Känner tjejer som inte funkar som jag. Var och en får ha sin grej bara det funkar för dem, tänker jag? 

• Anonym (Singel)
    thecrazyduck skrev 2015-03-10 03:28:29 följande:

Jag har precis gått ur ett förhållande med en tjej rätt nyligen vi var tillsammans ganska lång tid.
    Det är inte på tal om att jag vill ta tillbaka henne för de funka bara inte mellan oss, vi gled isär och ja tröttna på allt tjafs mellan oss.
    Hon skriver att hon kan ligga med någon annan nu fast hon önskade att det var jag hon låg med. ( hon vill att vi ska försöka igen ) 
    Men det jag funderar över är att dom flesta tjejer verkar vilja ha ett förhållande med killen dom ligger med.
    Medans de räcker med att en tjej skriver till en kille "Ska vi ligga" så lär mer än 70% svara ja. 

Är tjej ochtycker inte sex är det bästa som finns. det är sällan man kommer med en kille. Alltid gör jag det bättre själv. Kommer alltid då.

men vill jag ha en relation? Nope! Men hade jag velat ha en hade jag ju ställt upp på sex liksom, det är liksom vad en kille hade kunnat förvänta sig i en relation om vi haft en.

hade jag älskat sex med män hade alla som är tillräckligt attraktiva fått möjligheten. Bara han varit singel och inte har några konstiga önskemål.

varför vill alla killar ha sex med vilken tjej som helst? En motfråga bara.
  • Anonym (Dum fråga)
    Anonym (Singel) skrev 2024-06-28 19:49:10 följande:
    Är tjej ochtycker inte sex är det bästa som finns. det är sällan man kommer med en kille. Alltid gör jag det bättre själv. Kommer alltid då.

men vill jag ha en relation? Nope! Men hade jag velat ha en hade jag ju ställt upp på sex liksom, det är liksom vad en kille hade kunnat förvänta sig i en relation om vi haft en.

hade jag älskat sex med män hade alla som är tillräckligt attraktiva fått möjligheten. Bara han varit singel och inte har några konstiga önskemål.

varför vill alla killar ha sex med vilken tjej som helst? En motfråga bara.
    En betydligt vettigare fråga. 

Varför är många män så ytliga och desperata? Vad hände med värdigheten liksom.
  • Anonym (Dum fråga)
    Anonym (Love) skrev 2024-03-13 08:22:59 följande:

För att den man ligger med måste bry sig om en för att sexet ska vara bra.
    Många ons är ju sämst, och helt ovärt att lägga tiden på, eftersom dom är så själviska.

Exakt! glasklart och logiskt när man tänker på det.

Sex med en man som inte bryr sig om en lär knappast bli nåt imponerade för varför skulle killen anstränga sig för någon han struntar i som människa och bara ser som ett objekt. 
    Lösaktighet är så tomt, själlöst, meningslöst.

• Anonym (H)

För att sex blir tämligen meningslöst om man inte har det med någon man tycker om. Då kan man lika gärna onanera. sex är lite för fantastiskt för att dela med kleti och pleti 

• Anonym (cc)
    Anonym (H) skrev 2024-06-28 23:59:47 följande:

För att sex blir tämligen meningslöst om man inte har det med någon man tycker om. Då kan man lika gärna onanera. sex är lite för fantastiskt för att dela med kleti och pleti 

Japp. De flesta som inte är helt avtrubbade resonerar som du. Med undantag för desperata sexlösa pojkar då Tungan ute
  • Anonym (Jessica)

Ser att de flesta skriver att de näste älska någon för att ha sex osv. Jag är tvärtom. Jag älskar sex och har gärna sex men jag får panik i relationer. Jag känner mig låst och kvävd då av någon anledning. Så jag har frivilligt valt att aldrig inleda förhållande med någon igen men har gärna sex med män. Både ons och längre kk relationer och är nöjd med det.

• Anonym (Singel)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-29 09:41:43 följande:

Ser att de flesta skriver att de näste älska någon för att ha sex osv. Jag är tvärtom. Jag älskar sex och har gärna sex men jag får panik i relationer. Jag känner mig låst och kvävd då av någon anledning. Så jag har frivilligt valt att aldrig inleda förhållande med någon igen men har gärna sex med män. Både ons och längre kk relationer och är nöjd med det.

känner likadant ang relationer. men skiter likväl i ons och Kk. Tycker inte sex (samlag) är så bra att det är värt det helt enkelt
  • Anonym (")

För att sex med någon som inte bryr sig om en är värdelöst. 

• Anonym (44)

Biologi. En uråldrig instinkt.

Det är tjejen som riskerar att bli med barn så hon måste vara noga med vem hon gör det med. Killen kan däremot göra det med vem som helst och hur mycket som helst utan att det drabbar honom fysiskt.

P-piller har ändrat en aning på den ekvationen men du ändrar inte mänsklig instinkt på de få decennier som p-piller varit tillgängliga.
  • Meenos

jag är likadan, vill inte ha något tillfälligt med en tjej utan ett förhållande. 

Jag kan dock nämna att på 33 år har endast 4 stycken visat intresse av att ha samlag utan att vara i förhållande, eller tom att dom inte ens känner mig. Dom har oftast varit lite överviktiga eller haft något sämre utseende än vanliga tjejer, 

Vill poängtera att alla gillar olika utseende mm. Så detta var mina egna åsikter, Alla är vackra på sitt sätt, och alla är värdefulla, vill inte trycka ner någon för att de är överviktiga.  

• Anonym (Slampan)

Nu har jag inte läst alla svaren men jag tror inte att det handlar så mycket om att "tjejer vill ha ett förhållande" som "män har väldigt låga krav" i din jämförelse. 

Jag och många kvinnor i min krets är väldigt nöjda med lite sköna älskare här och där. Men vi tar ju inte vad eller vem som helst som frågar om vi vill knulla. Vi vill känna oss attraherade, ha bra sex. Känna att mannen är värd tiden vi investerar.

Män verkar, generellt, glada bara de får tömma. Har hört massa skräckhistorier om killkompisar som börjat med att beskriva sin dejt med "Alltså hon var så smutsig, luktade liksom gammal ost och satt och bet på sina naglar hela middagen.." och när man säger "Ja då blev det en tidig kväll för dig då?" utropar de "Nä för fan, vi låg ju ändå! Hon bjöd med mig till sig.", till exempel. 

Utöver detta har ju män biologiskt mer tid på sig att vela runt och roa sig med tillfälliga förbindelser än vad kvinnor har, om man vill bilda familj. 

• Anonym (T)

När jag var singel hade jag sex med en del, så otroligt värdelöst sex. Inte i närheten att komma, tar ofta lite tid och lära upp killar så de blir bra. Så inte värt att bara ligga med någon, får ut mer av att onanera än sex med random killar. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (H)

Fler kvinnor än män behöver emotionell attraktion.

Att ligga med någon jag inte är intresserad av.. ja då kan jag lika gärna onanera. Samspelet, åtrån, längtan, nervositeten till en person man finner speciell- det gör sexet speciellt. Och jag vill inte ligga om sexet inte ger mig pirr i mage och själ.
Svar på tråden Varför vill tjejer ha ett förhållande för att ha sex med en kille