• Anonym (ts)

Fira sin födelsedag närsomhelst?

Jag har en familj i min närhet som har för vana att ha sina födelsedagar när de själva känner för det 2-3-6 månader efter att de fyllt år. Både barn och vuxna och (iallafall för barnen) verkar det förväntas presenter. .

Okej eller inte okej?

För mig är det självklart att man firar sin födelsedag i anslutning till den rätta dagen. Jag menar fest kan man ju ha när man känner för det, men att förvänta sig presenter så långt efter?

• Svar på tråden Fira sin födelsedag närsomhelst?
  • Anonym (T)

Det kan ju handla om att man bor långt ifrån varandra och inte har möjlighet att träffas och fira innan. Har man inte fått presenter tycker jag absolut att man ska få när man firar.

• Anonym (ts)

Alla inblandade och inbjudna bor på samma ort.

• IsDimma

Jag tycker väl egentligen att det rätta är att fira födelsedagen i nära anslutning till den riktiga.

Särskilt när det kommer till barn.

Men det kan ju bero lite på. Jag fyller själv 30 i år, min kusin fyller 40 och min moster fyller 60. Min moster fyller nu på våren, jag fyller i mitten av juli och kusinen fyller nästan vid midsommar. Vi firar födelsedagarna ihop (precis som för tio år sen när vi fyllde 100 år tillsammans) på midsommar. Praktiskt när man ska samla många.

Svar på tråden Fira sin födelsedag närsomhelst?