• Birgitta02

Reklamljud

Jag har helt klart problem med att plötsligt när man sitter och surfar på FL så kommer det något högt reklaminslag. Och jag vet inte hur jag skall stänga av. Jag lyssnar på webb-radion och så plötsligt blandas ljudet med nåt reklaminslag eller nåt. Ljudet är dessutom väldigt högt. Först när jag backar från den sida jag är på i FL så tystnar det. Jäkligt irriterande. Räcker det inte med all pop-upreklam ni har är, som även det är ytterst irriterande.

• Svar på tråden Reklamljud
  • Förtryckt

Samma för mig, hänt första gången idag. Går in på Mina favoriter, öppnar fem sex flikar i ny flik, och det lät som ... helt vidrigt! Som att få in sex radiokanaler på en gång!!

Det här måste ni fixa, tekniker. Det blir bara MER och MER reklam och FL blir bara sämre.

Nu t ex när jag sitter och skriver så satte AirW*ck reklamen igång i en flik, och V*nish reklamen i en annan.
    Jag blir galen!!!

---
  • Förtryckt

Lagt till adblock, uppdaterat alla sidor. Det funkar inte. Ljuden kommer ändå!
    Mansröst som låter som en irriterande radioröst.

---
  • Aniiee
    Förtryckt skrev 2015-03-16 14:25:09 följande:

Lagt till adblock, uppdaterat alla sidor. Det funkar inte. Ljuden kommer ändå!
    Mansröst som låter som en irriterande radioröst.

Säker på att det inte är radion hemma hos dig du hör =P

Nej, men skämt åsido, kan du identifiera varifrån det kommet? Var på sidan?

(Jag ska stänga av mitt adblock och kolla)
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Förtryckt
    Aniiee skrev 2015-03-16 18:00:33 följande:
    Säker på att det inte är radion hemma hos dig du hör =P

Nej, men skämt åsido, kan du identifiera varifrån det kommet? Var på sidan?

(Jag ska stänga av mitt adblock och kolla)
    Det funkade efter att jag stängde browsern och senare öppnade den igen.

Dock fungerar inte Adblock mot FL:s egna "annonser" men det gör inget!
    ---
  • Aniiee
    Förtryckt skrev 2015-03-16 19:38:53 följande:
    Det funkade efter att jag stängde browsern och senare öppnade den igen.

Dock fungerar inte Adblock mot FL:s egna "annonser" men det gör inget!
    Bra!

Nej, det är ju lite svårt, eftersom de inte är annonser på samma sätt.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Birgitta02

Adblock funkar! Tack. Har laddat hem den i hemdatorn nu också. För jävligt att det ska behövas. Men allt för FLs intäkter. Användarna har ingen talan.

• Aquavit

Jag skulle precis posta en tråd om detta, det är helt galet! 

Jag sitter med Chrome och surfar runt och det startar reklam på varje sida, ibland mer än än en. Ibland kan jag skrolla ner och stänga av den, ibland kan jag inte ens hitta vilken reklam det är! 
    Om jag sitter på min lunchrast på jobbet och ska in och kolla något vill jag absolut inte att den börjar spela upp en massa ljud! Hemma är det verkligen tillräckligt mycket ljud, ofta slösurfar jag på Familjeliv framför TV'n. då vill jag inte bli störd av reklam.

Detta leder till att jag använder Familjeliv mycket mindre, så gör något åt problemet om ni vill ha era användare kvar. 
    Och jag tycker inte det är ok att man ska behöva installera något för att slippa detta, då slutar jag hellre använda Familjeliv.

• Forumvärd

Hej hej!

Jag har skickat detta vidare och jag hoppas man åtgärdar detta snabbt.
    Ha det gott
    Charlotte

• FDFMGA
    Forumvärd skrev 2015-03-17 09:55:49 följande:

Hej hej!

Jag har skickat detta vidare och jag hoppas man åtgärdar detta snabbt.
    Ha det gott
    Charlotte

Det kan man ju hoppas. Jag råkade använda den sökmotor som jag inte har adblock till.

Först blev jag rekommenderad Vanish, sen kom det två doftljus efter varandra, därefter något skit jag förträngt och nu är Vanish tillbaka.

Nä, nu kommer doftljuset. Njut av doften.

Herregud. Stackars annonsörer - snart har jag utvecklat såväl doftljus- som Vanishfobi.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • neverpreggo

Det mest irriterande sedan hemsidor med ljud. I mitt fall hittar jag inte ens reklamen som det berör på sidan. Har inte direkt varma känslor för det förfallna familjeliv i vanliga fall men ingen kan tycka det här är smart...

• Forumvärd
    FDFMGA skrev 2015-03-18 07:46:20 följande:
    Det kan man ju hoppas. Jag råkade använda den sökmotor som jag inte har adblock till.

Först blev jag rekommenderad Vanish, sen kom det två doftljus efter varandra, därefter något skit jag förträngt och nu är Vanish tillbaka.

Nä, nu kommer doftljuset. Njut av doften.

Herregud. Stackars annonsörer - snart har jag utvecklat såväl doftljus- som Vanishfobi.
    Din stackare- Vanishfobi är inte att leka med!
    Underbart uttryck
    Är det bättre nu?
  • Vassochtaggig

Om man reagerar på reklamen och blir glad, arg eller irriterad så har reklamgubbarna lyckats! Det är det som är meningen med reklam. Man behöver inte bli positivt inställd till produkten, vilken reaktion som helst går bra. Grejen är att man reagerar över huvud taget och lägger produkten man blir irriterad på på minnet. Det gör mig så sur!

• Förtryckt
    Vassochtaggig skrev 2015-03-20 18:52:18 följande:

Om man reagerar på reklamen och blir glad, arg eller irriterad så har reklamgubbarna lyckats! Det är det som är meningen med reklam. Man behöver inte bli positivt inställd till produkten, vilken reaktion som helst går bra. Grejen är att man reagerar över huvud taget och lägger produkten man blir irriterad på på minnet. Det gör mig så sur!

Inte jag. Har bestämt mig för att aldrig någonsin köpa de produkterna, som ren protest!
    ---
  • Vassochtaggig
    Förtryckt skrev 2015-03-20 19:01:35 följande:
    Inte jag. Har bestämt mig för att aldrig någonsin köpa de produkterna, som ren protest!
    Jag gör också som du men det hjälper inte när majoriteten inte gör så. Vore det så väl hade reklamen inte varit en lönsam industri.
  • FDFMGA
    Forumvärd skrev 2015-03-20 09:55:31 följande:
    Din stackare- Vanishfobi är inte att leka med!
    Underbart uttryck
    Är det bättre nu?
    Helt under kontroll.

Kan rekommendera den utmärkta produkten Vanish-Vanishfobi, det räcker med ett liten dutt från flaskan med den utsökt stilrena designen för att Vanishfobin ska vara som bortblåst.

Ta inte fel produkt bara, såg att de hade Vanish-FL i hyllan intill Glad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Reklamljud