• Anonym (Utskälld kille)

Blev utskälld på grund av frukt

Jag fick skäll av en tant ute nyss i 45-50 års åldern när jag åt banan och slängde skalet under en buske. Hon tyckte det var ohyfsat och idiotiskt, att mans läget det inpapperskorgen och inte ute i naturen. Jag sa då att bananskalet ändå skulle bli gödsel så varför inte, busken mår ju bra av att få bananskalet där eftersom det genererar näring, men hon gav sig inte.

Hade jag fel?

• Svar på tråden Blev utskälld på grund av frukt
  • Anonym (Voff voff)

Stackare så mycket skäll du får. Jag såg en hund som åt ett bananskal en gång. Visst visst skräptunnan är bättre att slänga bananskal i. Det värsta att kasta vid vägkanten vid en höodling är toma ölburkar. De flyger med vinden ut på åkrarna och när höet eller gräset slås och packas skärs aluminiumburken i bitar som sedan fastnar i strupen eller i magen på korna. Jag vet en ko som måste avlivas pga det. Så då hade skäll varit på sin plats men ingen dör av bananskal.

• Anonym (Utskälld kille)
    Anonym (Voff voff) skrev 2015-03-11 12:40:15 följande:

Stackare så mycket skäll du får. Jag såg en hund som åt ett bananskal en gång. Visst visst skräptunnan är bättre att slänga bananskal i. Det värsta att kasta vid vägkanten vid en höodling är toma ölburkar. De flyger med vinden ut på åkrarna och när höet eller gräset slås och packas skärs aluminiumburken i bitar som sedan fastnar i strupen eller i magen på korna. Jag vet en ko som måste avlivas pga det. Så då hade skäll varit på sin plats men ingen dör av bananskal.

Hahahahha förlåt men jag tycker detta du bu skrev var jätteroligt. Det är tråkigt att kon ska dö men i stora helheten var det du skrev jättekul! Var du tvungen att skriva detta. Jag gapskrattar på tunnelbanan nu o alla kollar på mig hahahahahhaha
  • Anonym (Voff voff)

Så olika vi reagerar. Förr kastade jag ut tomma aluminiumburkar längs vägkanten när jag cyklade så småglin skulle få panta dem. Jag tyckte det var jättekul att samla burkar och flaskor och känna sig rik som barn. Speciellt på dansplatser. Nu har jag aldrig träffat en dansande ko så där kanske man kan lämna efter sig burkar. Nu skulle jag aldrig kasta ut en burk. Hellre blir jag då utskälld av min gymmande make med rätt hälsosamt matintag, när han ser en energidrycksburk i bilen....fast han kan härma kakmonstret rätt bra ibland.

• cirkusmusen

Om du ska kasta bananskal i naturen ska du gräva ner dem. De är så pass tokbesprutade att det tar väldigt lång tid för dem att förmultna annars. Bananskal SKA faktiskt slängas i papperskorgen. 

• Anonym (Främmande bananen i svenska naturen)
    Anonym (banana) skrev 2015-03-11 12:30:59 följande:

Fast det där är en myt. Bananskal bryts ner lika fort som en äppelskrutt om inte snabbare. Testa själv i komposten hemma. 

Nej, det är ingen myt. Läs på för fan!
  • Anonym (idiot)
    Anonym (Utskälld kille) skrev 2015-03-11 12:20:32 följande:
    Ja det är sant. Jag ska använda dina hål och lägga in all frut där!
    Moget.
  • Anonym (Voff voff)

Jag slängde ett bananskal i en hatad persons postlåda en gång, men jag har för mig att hundbajs förmultnar snabbare.

• Sarakechi

Är alla jävlar i detta landet svagbegåvade? Skräp lägger man i soptunnan, men om de flesta besitter det förståndet verkar oklart...

Och hur fan tänker man om man kastar ut burkar som gör att kor kanske måste avlivas? Hoppas fan inte ni har barn, vore förkastligt att föra vidare såna gener.,

• Anonym (Bella)
    Anonym (Utskälld kille) skrev 2015-03-11 12:22:19 följande:

Vilken lag? Bananskalslagen eller?

Miljöbalken 29:7

"Den som av uppsåt eller oaktsamhet skräpar ned utomhus på en plats som allmänheten har tillträde eller insyn till döms för nedskräpning till böter eller fängelse i högst ett år."
  • Anonym (Bella)
    Anonym (banana) skrev 2015-03-11 12:30:59 följande:

Fast det där är en myt. Bananskal bryts ner lika fort som en äppelskrutt om inte snabbare. Testa själv i komposten hemma. 

Jag skrev att det var olagligt att kasta bananskal. Och du svarar att det är en myt? Har du läst miljöbalken?
  • Anonym (banana)
    Anonym (Främmande bananen i svenska naturen) skrev 2015-03-11 13:08:29 följande:
    Nej, det är ingen myt. Läs på för fan!
    Källa på det. För fan!
  • Anonym (banana)
    Anonym (Bella) skrev 2015-03-11 14:04:06 följande:
    Jag skrev att det var olagligt att kasta bananskal. Och du svarar att det är en myt? Har du läst miljöbalken?
    Men snälla nån. 
  • Anonym (Bella)
    Anonym (banana) skrev 2015-03-11 14:14:44 följande:

Men snälla nån. 

?
  • Anonym (Voff voff)

Det är ju det att man inte alltid tänker långsiktigt. En oupplyst stadsbo tänker inte att en metallburk kan bli livsfarlig för en ko. Därför behövs upplysning. På ridskolan jag gick på sågade någon ner en mycket stor idegran. När jag frågade varför fick jag reda på att idegran är giftigt för hästar. Tänk att de låtit busken växa sålänge där, typ fyra meter från marken där hästarna normalt går. Det var inget staket mellan heller, så hade någon häst slitit sig och tagit en tugga av busken kunde det gått riktigt illa.

• Anonym (skräptroll)

Ts är ett troll och här hemma i papperskorgen

Alla normala fattar att det inte funkar om människor ska slänga komposterbart avfall ut, det lockar till sig råttor och annat skit och luktar illa, lite som ts tråd

• Anonym (Främmande bananen i svenska naturen)
    Anonym (banana) skrev 2015-03-11 14:12:42 följande:

Källa på det. För fan!

Jag är inte din jävla slav. Googla eller gå om skolan.
Svar på tråden Blev utskälld på grund av frukt