• Meddis

Följder av RS-virus?

Hej! Min 4-månaders bebis kom just hem efter en vecka på sjukhus med RS. Jag är nu sjukligt orolig för att mitt barn är extra "känsligt".

Ni som varit i samma sits, barn som blivit inlagda till följd av RS. Hur har det gått för dem sen? Har de varit extra infektionskänsliga? Har de fått astma? Berätta era historier efter sjukhusvistelsen.

• Svar på tråden Följder av RS-virus?
  • viseversa

Min äldsta dotter fick ts som 5 veckors. Hon bar så dålig att hon hade dött utan vård. Hon hade 60% syresättning när vi kom in vilket är ALLVARLIGT! Vi låg inne en vecka och dom kollade henne en gång i kvarten dygnet runt. Hon hade dubbelsidig lunginflammation också. Hon var hostig i flera MÅNADER efter sin rs. Men fick ingen astma. Hon var inte heller extra infektionskänslig heller. Vi levde som vanligt. Snart fyller hon 8år och är den av mina 4 barn som är friskast. Hon är i stort sett aldrig sjuk.

• viseversa
    viseversa skrev 2015-03-12 10:34:35 följande:

Min äldsta dotter fick ts som 5 veckors. Hon bar så dålig att hon hade dött utan vård. Hon hade 60% syresättning när vi kom in vilket är ALLVARLIGT! Vi låg inne en vecka och dom kollade henne en gång i kvarten dygnet runt. Hon hade dubbelsidig lunginflammation också. Hon var hostig i flera MÅNADER efter sin rs. Men fick ingen astma. Hon var inte heller extra infektionskänslig heller. Vi levde som vanligt. Snart fyller hon 8år och är den av mina 4 barn som är friskast. Hon är i stort sett aldrig sjuk.

Förlåt att mobilen stavar som en kratta. Ts ska såklart vara RS och bar ska såklart vara var osv.
  • nozpa

Behövde inte stanna en vecka iofs, och min son var yngre än din. Men han är fortfarande förkyld såhär drygt 2 månader efter. Hostig också. Men fullt frisk enligt alla prover.

Min kompis son drabbades av förkylningsastma som läkaren tror är en följd av rs-virus. Hennes son var dock aldrig inlagd, samt att han var runt 6 månader.

• Minza83

Min son var nästan 10mån när han fick RSV. Sjuk fem dygn hemma och sen låg vi fem dygn på sjukhuset med syrgas sondmatning cpap inhalationer och stora doser smärtstillande. Han hade 80% syresättn när vi kom in, flämtade ordentligt och var vitgrå i ansiktet. :( Han hade det jobbigt vid varje förkylning i något är efter men närmsta månaderna fick vi åka till barnakuten för inhalationer då han blev så andningspåverkad.

Hoppas din lilla slipper undan <3

Svar på tråden Följder av RS-virus?