• Leonis

Foglossning och svår gravidsillamående

Jag lider av svår gravidsillamående med daliga kräkningar och har nu även fått foglossning, är i v20...börjar undrar hur länge till jag orkar arbetar...

Har kräks så mycket att jag svimmade och har tappat 6kg sen viktkontrollen i v.8

Har tur att jag går på spec.mvc men den börjar inte förrän i v.24...

Någon annan som är i samma sits?

• Svar på tråden Foglossning och svår gravidsillamående
  • Batmamba

Jag är inte i samma sits (har bebis nu, fick foglossning v 11) men vill passa på att tjata lite om något du iofs förmodligen redan vet: foglossning går inte alltid över efter förlossningen. Risken om man gör saker som förvärrar smärtan under graviditeten är att den kan hänga kvar i många år, för en del hela livet. Googla Thomas Torstensson, sjukgymnast. Kanske vet du redan allt det här, men jag vill gärna dela med mig ändå, för säkerhets skull.

Lycka till, hoppas att det vänder för dig!

• Leonis
    Baamba skrev 2015-03-12 14:56:50 följande:

Jag är inte i samma sits (har bebis nu, fick foglossning v 11) men vill passa på att tjata lite om något du iofs förmodligen redan vet: foglossning går inte alltid över efter förlossningen. Risken om man gör saker som förvärrar smärtan under graviditeten är att den kan hänga kvar i många år, för en del hela livet. Googla Thomas Torstensson, sjukgymnast. Kanske vet du redan allt det här, men jag vill gärna dela med mig ändå, för säkerhets skull.

Lycka till, hoppas att det vänder för dig!

Tack, tar tacksamt emot alla tips jag kan få!
Svar på tråden Foglossning och svår gravidsillamående