• Anonym (Facebook)

Kollar du upp personer på facebook?

Hur ofta brukar du kolla upp personer på facebook?

Jag har fått den dåliga vanan att kolla upp personer hela tiden. Vare sig det är kommunpolitiker, vänners pojkvänner, gamla ragg, etc.

Det känns lite skrämmande att veta att andra kan kolla upp mig hur lätt som helst. Särskilt arbetsgivare!
    Det är anledningen till varför jag sällan skriver ngt eller uppdaterar min status där.

• Svar på tråden Kollar du upp personer på facebook?
  • Fjäril kär

Du vet om att du kan göra din profil i princip osynlig för alla utom de du är vän med? Går jag in på en sån sida ser jag bara profilbild. Allt annat kräver att jag är vän med personen.

Och givetvis är man inte vän med sin chef....

• Anonym (-)
    Fjäril kär skrev 2015-03-12 15:52:35 följande:

Du vet om att du kan göra din profil i princip osynlig för alla utom de du är vän med? Går jag in på en sån sida ser jag bara profilbild. Allt annat kräver att jag är vän med personen.

Du vet om att även FB har kryphål? ;)
  • Mila76
    Anonym (-) skrev 2015-03-12 15:55:42 följande:
    Du vet om att även FB har kryphål? ;)
    Du tänkte för hacker-cheferna?
  • Anonym (-)
    Mila76 skrev 2015-03-12 16:05:38 följande:

Du tänkte för hacker-cheferna?

Jag är långt ifrån en hacker. Jag har aldrig tagit en extrakurs i datakunskap. Jag började med datorer i årskurs ett, sedan tillhör jag rätt generation.

Jag kan läsa vad jag vill på facebook. Även inlägg med ett hänglås på. Det finns som sagt kryphål. Man behöver varken vara hacker eller intelligent. För se på mig. Jag kan. Kan jag så kan alla.
  • Anonym (hur)

Nyfiken hur gör man?

• Fobiker

Jag kollade upp folk ganska mycket i början när jag nyss skaffat FB-konto. Men nu gör jag inte det mer. Dels känns det lite olustigt och dels vet jag att FB i princip är en marknadsföringssida för en själv, så det är lätt att få en lite falsk bild av folk om man går in på deras sidor. Fast det är klart, är jag riktigt nyfiken på någon så kanske jag gör ett undantag...

• Anonym (Facebook)
    Fjäril kär skrev 2015-03-12 15:52:35 följande:

Ja det vet jag och jag har själv gjort det.
    Jag blir mest förvånad över att så många har offentliga presentationer. 
  • Mila76
    Anonym (-) skrev 2015-03-12 16:14:46 följande:
    Jag är långt ifrån en hacker. Jag har aldrig tagit en extrakurs i datakunskap. Jag började med datorer i årskurs ett, sedan tillhör jag rätt generation.

Jag kan läsa vad jag vill på facebook. Även inlägg med ett hänglås på. Det finns som sagt kryphål. Man behöver varken vara hacker eller intelligent. För se på mig. Jag kan. Kan jag så kan alla.
    Nej, alla kan inte. 
  • Anonym (-)
    Mila76 skrev 2015-03-16 11:14:33 följande:

Nej, alla kan inte. 

Där har du fel.
  • suziz
    Anonym (-) skrev 2015-03-12 16:14:46 följande:

Jag har faktiskt väldigt svårt att se att det är något som vem som helst kan göra... Vad använder du för kryphål?
  • Velouria

Haha, ja det gör jag faktiskt Kollar in gamla klasskamrater, vänner, chefer, folk som varit taskiga etc.

Väldigt intressant!

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Mila76
    Anonym (-) skrev 2015-03-16 11:16:31 följande:
    Där har du fel.
    Suck.
Svar på tråden Kollar du upp personer på facebook?