• seriösanvändare

Faktumförsäljare körs bort - bojkotta nya tidningen Folk e folk!

Jag vill uppmana alla att bojkotta den nya norska gatutidningen Folk e folk tills ansvariga för tidningen gör något åt problemet att Faktumförsäljare numera hotas och körs bort. Jag har köpt Faktum i flera år och skulle gärna köpa även andra tidningar som gynnar utsatta, då jag ser det som ett betydligt bättre alternativ än att tigga.

MEN begriper man inte att gatan är till för alla, har man inte här att göra och får i alla fall inte ta del av mina pengar. Flera av de försäljare jag brukar köpa Faktum av har nu försvunnit och jag har fått veta att åtminstone en av dem har blivit bortkörd från sin plats. Det är inte okej!

Problemet har förekommit i flera år, men inte varit vanligt. De flesta EU-migranter sköter sig och några har själva börjat sälja Faktum.

Men problemet har eskalerat sedan Folk e Folk började säljas i Sverige i januari, det är därför jag främst riktar min kritik mot denna tidning och de krav de måste börja ställa på sina försäljare. Till dess uppmanar jag alla att bojkotta tidningen eller åtminstone prioritera Faktum!

Länkar:

www.expressen.se/gt/faktum-forsaljare-hotade--pa-gatan/

www.hd.se/lokalt/hoganas/2015/02/19/faktumsaljare-hotades-i-hoganas/
  • Svar på tråden Faktumförsäljare körs bort - bojkotta nya tidningen Folk e folk!
  • Anonym (föreslå)

Jag föreslår att vi bojkottarb TS tråd

• Anonym (Varför då?)
    Anonym (föreslå) skrev 2015-03-12 19:20:57 följande:

Jag föreslår att vi bojkottarb TS tråd

Om du ger mig en väldigt bra förklaring till varför man ska bojkotta tråden. Tycker det låter riktigt hemskt.
  • Anonym (föreslå)
    Anonym (Varför då?) skrev 2015-03-12 20:11:37 följande:
    Om du ger mig en väldigt bra förklaring till varför man ska bojkotta tråden. Tycker det låter riktigt hemskt.
    därför
  • Anonym (Varför då?)

Väldigt bra förklaring. Känner genast att jag borde bojkotta tråden ;)

Svar på tråden Faktumförsäljare körs bort - bojkotta nya tidningen Folk e folk!