• Anonym (velig)

Vilken sexuell läggning har du och när kom du på att det var så?

Vilken sexuell läggning har du och när kom du på att det var så?

• Svar på tråden Vilken sexuell läggning har du och när kom du på att det var så?
  • Hecate
    Titanochsilver skrev 2015-03-14 17:43:55 följande:
    Det låter som att de inte förstår. Och väldigt irriterande. Är du autosexuell så är du autosexuell, vilka är dom att komma o säga att du haft otur med dina sexpartners, speciellt om det är flera. En nitlott kan ju tänkas, men knappt flertal.
    Fortsätt köra ditt race, de fattar nog till slut att du är gladast när du får ta hand om din egna behov :)
    Nyfiken fråga: ni som funkar så att ni inte vill ha sex med en partner. Har ni ändå någon väldigt nära vän, syskon eller liknande som fungerar som en partner i andra sammanhang än sexuella..? Ett äktenskap/samboförhållande och den speciella närheten och gemenskapen man har, är ju mycket mer än bara sex.

Eller är ni nöjda med att vara ensamma i alla sammanhang?
  • Titanochsilver
    Hecate skrev 2015-03-14 18:46:16 följande:
    Nyfiken fråga: ni som funkar så att ni inte vill ha sex med en partner. Har ni ändå någon väldigt nära vän, syskon eller liknande som fungerar som en partner i andra sammanhang än sexuella..? Ett äktenskap/samboförhållande och den speciella närheten och gemenskapen man har, är ju mycket mer än bara sex.

Titta inte på mig jag är inte autosexuell. Har dock varit asexuell en period i mitt liv och det skulle folk kommentera på. Så jag förstår att det är irriterande när folk ska lägga sig i ens sexliv. 
  • Anonym (Autosexuell)
    Hecate skrev 2015-03-14 18:46:16 följande:

Bara för att jag inte vill ha sex med någon annan så betyder det inte att jag inte kan bli förälskad i en specifik person eller vilja leva i ett förhållande. Som du skrev så är ju ett förhållande mycket mer än bara sex och det vill ju jag självklart också ha tillsammans med någon som accepterar mig som jag är och inte tvingar mig till något jag inte vill. Varför tror du att autosexuella per automatik vill vara ensamma i alla sammanhang?
  • Hecate
    Anonym (Autosexuell) skrev 2015-03-14 20:24:25 följande:
    Bara för att jag inte vill ha sex med någon annan så betyder det inte att jag inte kan bli förälskad i en specifik person eller vilja leva i ett förhållande. Som du skrev så är ju ett förhållande mycket mer än bara sex och det vill ju jag självklart också ha tillsammans med någon som accepterar mig som jag är och inte tvingar mig till något jag inte vill. Varför tror du att autosexuella per automatik vill vara ensamma i alla sammanhang?
    Jag tror inget, jag frågade ju!

...men det måste vara svårt att hitta en man som accepterar att leva utan sex..? Om du inte raggar bland prostataopererade över 55 år!
  • Anonym (Autosexuell)
    Hecate skrev 2015-03-14 20:26:23 följande:
    Jag tror inget, jag frågade ju!

...men det måste vara svårt att hitta en man som accepterar att leva utan sex..? Om du inte raggar bland prostataopererade över 55 år!
    Asexualitet/auto-sexualitet förekommer hos både män och kvinnor. 
  • Boll86

Bi. Insåg det väl egentligen först i tjugoårsåldern.

• Hannananana

Antar att jag är heterosexuell då jag lever i ett heterosexuella förhållande. Mitt enda. Jag tänker dock att det för mig handlar om personen inte kön.

Jag känner mig inte attraherad av nån kvinna, men inte av någon man utom min sambo heller.

Skulle jag bara träffa rätt tjej skulle jag säkert vara bisexuell.

• Progressiv

Straight! Men har egentligen inte kommit på det än... :-P

• Anonym (ylva)

Bi. Lekte lekar av sexuell natur med tjejkompisar typ mellan 7-11 års ålder, hade en flickvän vid fjorton och har sen legat med några tjejer. Om nån frågar säger jag att jag är hetero (har manlig sambo) pga stigmatiseringen av bisexuella i både gay- och heterovärlden. Brukar låta att "vi" är fega homos, inte kan bestämma oss, vill ha kakan och äta den eller bara vill vara speciell och häftig men aldrig skulle göra nåt egentligen. Att vara bi känns inte godkänt.

• Mobility

Jag är väldigt hetero och har alltid varit. Jag kan uppskatta en vacker kvinna så som jag uppskattar andra vackra ting. Men sexuellt är det bara män som gäller. Jag har kunnat testa tjejsex massvis om jag vill då jag rör mig i öppensinniga kretsar men nej. Kan ha det som sexuell fantasi men vill inte i verkligheten har jag kommit fram till. Jag älskar och tänder på män.

• BandAnna

Bisexuell. Har vetat det sedan tidiga tonåren och är idag 30+. Har under mina år haft några romanser med kvinnor men lever idag med en man. Och honom byter jag inte bort :)

• Anonym (Bikvinna)

Bi. Jag har haft fantasier om kvinnor sen tonåren men visste inte förän jag testade att ha sex med en kvinna.

• Anonym (Semper)

Fullt ut hetero. Alltid varit och kommer så förbli. Jag har en kvinnlig kropp och behöver inte se en till sådan i något sexuellt sammanhang. Män är det som gäller här och inget annat. 

Svar på tråden Vilken sexuell läggning har du och när kom du på att det var så?