• Monaochfamiljen

Önskar tips på resa i början av maj genom Sverige

Hej,

Vi är ett par och vill resa under helgen i början av maj. Vi bor i Göteborg och önskar att resa till ett naturligt ställe på ett bra pris. Vi har ingen bil och måste ta bus eller tåg.

Vi önskar stuga eller country style ackommodation. Det går även bra med annorlunda hotel.

Vilket län eller specifik plats rekommenderar du? Jag hörde om Halland, Kalmar, Jönköping!

Tack för ditt hjälp!

Resa i Sverige
  • Svar på tråden Önskar tips på resa i början av maj genom Sverige
  • frökenelisabeth

Spontant tänker jag på The Lodge vid Romeleåsen. Lite amerikanskt lantlig stil, mycket fina promenadvägar, går att hyra och köra dressin i området också om man vill. Dock ligger det inte jättenära bussförbindelser, men det är absolut genomförbart att gå dit från regionbussen (gjorde det själv, har inte heller bil). 

• Monaochfamiljen
    frökenelisabeth skrev 2015-03-12 21:45:23 följande:

Spontant tänker jag på The Lodge vid Romeleåsen. Lite amerikanskt lantlig stil, mycket fina promenadvägar, går att hyra och köra dressin i området också om man vill. Dock ligger det inte jättenära bussförbindelser, men det är absolut genomförbart att gå dit från regionbussen (gjorde det själv, har inte heller bil). 

tack så mycket :)
    Resa i Sverige
  • Monaochfamiljen
    Paulina Reseguiden skrev 2015-03-13 14:29:31 följande:

Hej,

Det låter mysigt. Jag måste tipsa om Hotell Gästis i Varberg. Det är ett annorlunda, personligt och mysigt hotell mitt i Varberg, som för övrigt är en fin stad att besöka i maj.
    www.hotellgastis.se

The Lodge är också väldigt mysigt som frökenelisabeth tipsade om.

Kika på fler weekendtips runt om i Sverige.
    www.reseguiden.se/artiklar/varens-skonaste-weekendpaket-i-sverige-9205

/Paulina

tack så mycket :)
    Resa i Sverige
  • Cattta

Hej, vill ni inte åka så långt bort och inte vill lägga ut så mkt pengar så föreslår jag Tylösand innan högsäsongen är gång. Ni skulle kunna få bo i min lilla mysiga stuga billigt om ni vill.

Svar på tråden Önskar tips på resa i början av maj genom Sverige