Varför glor andra föräldrar så mycket på lekplatsen?
Jag har en son på 8 månader som precis har upptäckt tjusningen med att bygga sandslott (eller rättare sagt rasera de sandslott som jag bygger) Vi har varit på lekplatsen och lekt i sandlådan varenda dag i en vecka nu. Tidigare har vi bara gungat så det är först nu som jag har börjat lägga märket till andra föräldrar och hur de agerar. VARJE gång vi sitter och leker i sandlådan så är det minst en annan förälder som bara sitter och glor på oss. De slutar prata med sina egna barn och sitter bara stirrar när jag och min son leker. Vad kan det här bero på? Jag tycker att det känns väldigt obehagligt att en annan vuxen med barn sitter helt tyst och lyssnar på varenda ord jag säger. Jag har försökt bjuda in deras barn i leken och om barnet har velat vara med så har föräldern även då bara sagt något litet och sedan blivit helt tyst och fortsätter att stirra. Det här har hänt med omkring tio olika föräldrar nu. Kan det vara något lekplats-etikettsbrott som jag som förstagångsförälder bryter mot som gör att folk reagerar så här?