• Anonym (undrar)

Vad gör ni för att helt slappna av och rensa tankarn?

Hej! Behöver tips på att kunna slappna av och helt rensa huvudet på skit så vad gör ni när ni ska göra de?

• Svar på tråden Vad gör ni för att helt slappna av och rensa tankarn?
  • MammaVirr

Snörar på mig löparskorna och ger mig ut! Det fungerar bättre än det mesta jag har testat!

• Anonym (Flera)

Sätter mig i solen och bara njuter! Läser en spännande bok. Ser på tv. Lite olika. Umgås med djuren.

• Anonym (T)

Promenad med musik i ensamhet.

• Fjäril kär

40 min på löpbandet i rask takt med mp3-spelare i öronen och massor med blandad musik. Eller om vädret tillåter 1 timmas promenad och musik i öronen. 

har jag ingen lust att bli svettig så blir det att lösa korsord, gärna riktigt kluriga sådana så jag måste sitta med lexikon. Eller lägga stora pussel, 1000-bitar eller helst fler. 

eller slänga sig i jacuzzin och bubbla med tända doftljus och nedsläkt och radioskval på 

• fluu

För att slappna av sådär lite i allmänhet gör jag något som inte kräver så mycket tankeverksamhet och inte är upprörande osv, exempelvis fl:ar eller går en promenad. Vill jag helt rensa tankarna, bli av med spänningar, skaka av mig något osv så lägger jag pussla. Gärna på internet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Frontline

Fixar nåt gott att äta och ser en mysig film med barnen..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Flera)

Varma bad,pussel,korsord-gör jag också! Glad

• Anonym (undrar)

Tack för tipsen

• fluu
    fluu skrev 2015-03-13 19:24:43 följande:
    För att slappna av sådär lite i allmänhet gör jag något som inte kräver så mycket tankeverksamhet och inte är upprörande osv, exempelvis fl:ar eller går en promenad. Vill jag helt rensa tankarna, bli av med spänningar, skaka av mig något osv så lägger jag pussla. Gärna på internet.
    Här kan man tydligen inte göra flera saker samtidigt... Lägger pussel ska det ju stå
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ab imo pectore

Jag brukar gymma,springa, meditera, baka,gåut iskogen eller till havet. Ibland när jag verkligen brukar behöva bli av med "skit" så lägger jag mig i ett varmt bad med oljor, lägger mig under vattenytan och skriker allt jag kan. 

• Kereza

Beror på - är det stressat/uppskruvat/ofokuserat eller liknande så kör jag på maraton-onani. Efter en fyra-fem orgasmer så är jag sansad och fokuserad igen. Oooch jag ber om ursäkt om det var TMI. Funkar för mig. 

Är det mer deprimerat/beklämt så lyssnar jag på musik på hög volym och dansar och sjunger tills jag mår bra igen. 

• Hecate

Simning funkar för mig. Eller skogspromenader. Eller musik, gärna riktigt dramatisk opera. Eller vin... men det är inget jag skulle våga ta till för ofta, för då har man snart en ny uppsättning problem i stället.

• Anonym (gjkl)

Olika,men ut och gå,läsa,kolla nån bra film,fota.

• Gizmo

Springa en mil, yoga, simma etc. Motion funkar i alla lägen! 

• BCH52

Jag bruka ställa mig och stryka kläder. Ett repetitivt arbete men samtidigt krävs fokusering för att det ska bli bra. Sedan luktar det så gott.

Svar på tråden Vad gör ni för att helt slappna av och rensa tankarn?