Drottningen70 skrev 2015-03-15 14:28:01 följande:
Jag är mer insatt än du anar. Dagens marijuana är dessutom nästan alltid starkare än hasch då majoriteten av den marijuana som konsumeras i sverige är odlat i europa och designat och modifierat till att innehålla betydligt högre koncentration av thc än vad det importerade haschet gör. "Förr" var marijuana att betrakta som en lättare drog än hasch, men nu är rollerna ombytta. Lite skrattretande att en 19 åring med lite egen erfarenhet av att röka påstår sig veta mer om saken än vad jag gör. Pinsamt rent av. Att påstå att cannabis är ofarligt är dessutom ett jävla hån mot de människor som förtvivlat försöker ta sig ur ett cannabismissbruk. Att vidare hävda att riskerna är låga för att substansen inte ger ett fysiskt beroende är häpnadsväckande korkat då alla med pyttelite kunskap vet att det är just det psykologiska beroendet som är det STORA problemet när det kommer till beroendesjukdomar. Fysiskt beroende går nästan alltid att undkomma relativt smärtfritt med lite adekvat medicinering. Nej det är inte heroin vi talar om. Faktum är att heroin på flera sätt ät ofarligare än cannabis. Att dessutom kategorisera cannabis som en lätt drog är missvisande, det borde man veta om man provat. Den ger rätt kraftiga förändringar i sinnesupplevelserna. Dvs påverkan på hjärnan. Lilla flicka som inte ens är torr bakom öronen, som inte ens har en färdigutvecklad hjärna, som tror du vet mer än mig i ämnet. Var nu rädd om hjärnan så den får fortsätta växa ifred. Jag avviker härmed då detta uppenbarligen bara blir ett forum för drogromantik vilket jag ej vill bidra till. (Och jodå jag har rökt själv flera ggr)
På dig verkar det som att jag dagligen röker på vilket inte alls stämmer då jag är gravid men har umgängen där det finns massor med sådant. Har en kompis som blev beroende av spice, vilket är FYSISKT och psykiskt beroendeframkallande, han hade väldigt stora problem att ta sig ur detta, större problem än dom som anser sig vara beroende av cannabis. Om du vet så mycket om detta så borde du kunna resonera kring detta lite mognare och bättre än vad du gör, istället sitter du och trycker ner mig för att jag är 19 år och att min hjärna inte är fullt utvecklad, vem säger att du vet mer än mig för att du är äldre och har rökt på flera gånger?
Heroin är visst en värre drog än cannabis, cannabis ger ett jäkla rus och din hjärna rubbas helt, det håller jag med om till 100! Men du blir inte beroende av det på det sättet, de som säger att de är beroende av cannabis behöver endast gå hos psykolog för att få hjälp, du kan aldrig bli beroende fysiskt och det är ju det fysiska som faktiskt är farligt. Du kan heller aldrig överdosera cannabis som du kan göra med heroin, så om du säger att du är beroende av cannabis så är inte det alls lika farligt som att vara beroende av heroin då du faktiskt inte kan dö av cannabisen.
Jag kategoriserar inte heller cannabisen som en lätt drog utan det jag säger är att alkoholen är så himla mycket farligare än cannabis, så skulle cannabis legaliseras så skulle vi iallafall sluta stötta de kriminella och istället börja stötta staten. Sen vore det ärligt talat bättre om folk föredrog cannabis framför alkohol då dom endast skadar sig själva när dom tar det, med alkohol kan du bli våldsam och vilja börja bråka samt att du kan bli känslomässig och börja lipa, vilket alltså oftast förstör kvällen för så många andra än dig själv. Är du påverkad av cannabis så har du ärligt talat inte orken att göra sådana grejer, istället blir du glad och hungrig och du sitter oftast bara still och har roligt med dom som är med dig.
Och vad gör inte alkoholen med människokroppen då om jag får fråga? Du vet ju som sagt aldrig hur din kväll slutar när du börjar att dricka, sen kan du överdosera alkoholen och bli tvungen att åka in och magpumpas, hur mycket kostar inte det? Varför är det ingen som pratar om alkoholisterna? jag anser att dom har ett betydligt större problem än cannabismissbrukare faktiskt, alkoholister kan lätt bli otrevliga och odrägliga, cannabismissbrukare är i sin egna lilla värld.
Oavsett vad du tycker och tänker så kan du aldrig komma och säga att du har mer rätt om saker och ting för att du är äldre, det är bara skitsnack. Det kan ju faktiskt vara så att du inte har alls lika bra koll på hur det är i dagens samhälle då du är äldre. Sen är inte alla 19-åringar mentalt efterblivna som du verkar tro, man kan fortfarande vara allmänbildad utan att vara 40+.