• Anonym (W)

Vad betyder "politiskt medveten" egentligen?

I tid och otid kan man höra talas om att vissa är "politiskt medvetna". Vad f-n betyder det egentligen? Är alla övriga politiskt omedvetna eller?

• Svar på tråden Vad betyder "politiskt medveten" egentligen?
  • audio

10.000 kronors frågan

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (*)

Det är när man går på SD:s propaganda, som tjejen (elle) som tror att IS snart kommer och våldtar kvinnorna och mördar männen här i Sverige. Hon anser att hon är politiks medveten.

• Anonym (W)
    Anonym (*) skrev 2015-03-15 19:10:28 följande:

Det är när man går på SD:s propaganda, som tjejen (elle) som tror att IS snart kommer och våldtar kvinnorna och mördar männen här i Sverige. Hon anser att hon är politiks medveten.

Tycker snarare det tyder på en väldig omedvetenhet. Men det kanske är det som avses?
  • Anonym (*)
    Anonym (W) skrev 2015-03-15 19:31:30 följande:
    Tycker snarare det tyder på en väldig omedvetenhet. Men det kanske är det som avses?
    Ja, så ser vi andra på det.

Men bland sd:are heter ju ofta att det är dom som ser sanningen och vi andra är omedvetna om vad som händer i Sverige.
  • Anonym (dunno)
    Anonym (*) skrev 2015-03-15 19:10:28 följande:

Öh, du är alltså seriös?

Vad tror du vi har att vänta oss om vi inte sätter stopp för dom i Mellanöstern eller ger fan i att importera anhängare i landet?

Tror du verkligen att dom kommer respektera Sveriges" neutralitet" och skonar Landet?

Politiskt medveten, är väl ännu en nedsättande epitet från pk gänget skulle jag tro.
    Har i alla fall inte stött på det innan.

• Anonym (*)
    Anonym (dunno) skrev 2015-03-15 19:45:26 följande:

Öh, du är alltså seriös?

Vad tror du vi har att vänta oss om vi inte sätter stopp för dom i Mellanöstern eller ger fan i att importera anhängare i landet?

Tror du verkligen att dom kommer respektera Sveriges" neutralitet" och skonar Landet?

Politiskt medveten, är väl ännu en nedsättande epitet från pk gänget skulle jag tro.
    Har i alla fall inte stött på det innan.

TS, här kommer ett exempel på någon som kallar sig politisk medveten.
  • Anonym (dunno)
    Anonym (*) skrev 2015-03-15 19:48:12 följande:
    TS, här kommer ett exempel på någon som kallar sig politisk medveten.

Jaså? Bortsett från att jag skrev jag har aldrig stött på uttrycket för så är det vad du kallade mig.

Har du fått några extrapoäng nu ?

• audio
    Anonym (dunno) skrev 2015-03-15 19:50:32 följande:
    Har du fått några extrapoäng nu ?
    Tummarna kommer lite senare Flört
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Anonym (q)

Det finns väl ingen officiell definition, vad jag vet.
    Men för mig är en politiskt medveten person en människa som har åtminstone grundläggande kunskaper om vad dom största partierna i Sverige står för och som följer med i samhällsdebatten på olika medier. 
    Vad tycker du själv att politiskt medveten står för ts?

• Anonym (W)
    Anonym (q) skrev 2015-03-15 19:55:11 följande:

Det finns väl ingen officiell definition, vad jag vet.

Men för mig är en politiskt medveten person en människa som har åtminstone grundläggande kunskaper om vad dom största partierna i Sverige står för och som följer med i samhällsdebatten på olika medier. 

Vad tycker du själv att politiskt medveten står för ts?

Har man politiska åsikter och kan argumentera för dessa tycker jag man är politiskt medveten men det är uppenbarligen inte så det avses. Vissa gånger har jag uppfattat det som om man tycker det finns orättvisor i världen så är man politiskt medveten. Annat exempel med SD tidigare i tråden.
Svar på tråden Vad betyder "politiskt medveten" egentligen?