är det en myt att man är mer fertil efter ett missfall?
Frågar för det hade varit en liten tröst iaf. Och vad beror det på isf om man är det?
Frågar för det hade varit en liten tröst iaf. Och vad beror det på isf om man är det?
Vet inte, men däremot har jag hört att det är lättare för kroppen att bli gravid när man har varit gravid, även om det varit svårt att bli gravid till att börja med. Vet inte varför, men ser jag till min omgivning verkar det stämma (även om det bara rör sig om enstaka fall som jag känner till o givetvis omöjligt att generalisera).
Gravid har jag varit förut men det var för 5 år sedan.. denna gången blev jg gravid fort men det slutade i missfall fort också :(
Puffar!
Ja enligt sjukvårdspersonal har jag nu fått veta att man är mer mottaglig då:)
Tror det kan bero på att hormonerna redan kommit igång innan och de tar ju sin tid innan de går tillbaka till sitt normalläge och det är därför det för en del blir lättare att bli gravida efter ett missfall.
Kroppen har ju liksom redan börjat göra sig beredd för en graviditet nämligen, och även om den blev avbruten så är ju hormonerna redan igång. Fast det stämmer troligen inte för alla eftersom hormonnivåerna är ju så olika beroende på vad man äter, ens miljö osv.
Ja dt återstår väl egentligen bara att se om två veckor :)
Får hoppas på det bästa då. :)
Jag vet inte vad jag hoppas på just nu, mens eller graviditet. Jag har alltid inbillat mig att jag är infertil så skulle jag plussa så skulle jag ändå inte tro på det. Är på bim+3 idag men har en liten blödning så vet inte om det är mens på g eller annat. Illamående, huvudvärk, molvärk och lätt ömma bröst och jag har aldrig något av det innan mens annars, jag är tvungen att hålla koll i kalender för att veta om min mens är på väg för jag får inga förvarningar, helt plötsligt är det bara lite blod i trosorna nämligen men som tur väl är den ganska regelbunden,.