• Linae86

Present till bästa vän?

Min bästa vän fyller år nu i början på april. Vi brukar kosta på varandra ganska fina presenter, som tex en weekend, massage osv. Vi brukar lägga minst 500 kr på presenten.
    Nu är jag gravid och hon ska åka utomlands bara några dagar efter sin födelsedag. Så i år kommer vi inte kunna åka iväg någonstans som vi brukar. Ekonomin är inte den bästa nu heller då jag väntar barn och ska köpa hus, men jag vill ändå ge henne något speciellt. Jag tänkte mig kanske en korg med lite blandade saker i som eko kaffe, hemmagjord musli, någon victoria secret body mist. Har ni några förslag på vad mer man kan lägga i eller göra själv? Jag är ganska pysslig av mig men det känns som att jag gjort det mesta redan. Om jag ska köpa något så tycker hon mycket om mode, smycken och heminredning. Förslag?

• Svar på tråden Present till bästa vän?
  • Hamburgaren

Hej! Det är ju tanken som räknas som present :) Tyckte det lät jätte bra med en korg med några saker i. Jag älskar själv ekologiskt så gillar hon de är ju ekologiskt kaffe och choklad bra :) Hemmagjord musli lätt också som en bra idé :) Du kan oxå köpa en fin lite större glasflaska/burk (eller om du har nån) och häva i indrigienser till bröd, kakaor osv. Fint om det hamnar lager på lager, så socker först sen mjöl, frön m.m. Då blir det ett fint mönster :) Andra saker som är roliga att få är ansiktmasker, fotmask, peeling.. Finns engångs förpackningar så då känns det ju mer om du fyller ut korgen med lite sånt.

Nu vet jag inte hur långt din graviditet gått, men är det din bästa vän så kanske du vill hon ska bli gudmor. Då kan du göra ett fin kort där du frågar om hon vill bli det :) Eller man kanske bara frågar när babyn är född. Jag har lite dålig koll :P

• Linae86
    Hamburgaren skrev 2015-03-18 09:10:51 följande:

Hej! Det är ju tanken som räknas som present :) Tyckte det lät jätte bra med en korg med några saker i. Jag älskar själv ekologiskt så gillar hon de är ju ekologiskt kaffe och choklad bra :) Hemmagjord musli lätt också som en bra idé :) Du kan oxå köpa en fin lite större glasflaska/burk (eller om du har nån) och häva i indrigienser till bröd, kakaor osv. Fint om det hamnar lager på lager, så socker först sen mjöl, frön m.m. Då blir det ett fint mönster :) Andra saker som är roliga att få är ansiktmasker, fotmask, peeling.. Finns engångs förpackningar så då känns det ju mer om du fyller ut korgen med lite sånt.

Nu vet jag inte hur långt din graviditet gått, men är det din bästa vän så kanske du vill hon ska bli gudmor. Då kan du göra ett fin kort där du frågar om hon vill bli det :) Eller man kanske bara frågar när babyn är född. Jag har lite dålig koll :P

Tack så mycket för alla dina föslag! :) De är toppen. Dock så är hon inte mycket för bakning/matlagning så skulle jag göra en burk med ingredienser är nog risken stor att den bara blir stående, haha! Men ett jättebra förslag till någon annan gång jag ska göra något liknande.
    Ansiktsmasker osv hade oxå varit ett utmärkt förslag om det inte vore så att vi arbetar som makeup artister/säljare båda två och har ett eget stort lager med sånna grejer hemma redan. Det är det som gör det så svårt till henne, då detta är hennes intresse men hon redan har så mycket saker.
    Och gudmor vet hon redan att hon ska bli, haha! Det är planerat redan sen innan jag blev gravid ;)
  • Hamburgaren

Haha okej ja då kanske inte det passar med smink å bakning. Roligt att hon ska bli gudmor :) En sak som jag har gett mina vänner ibland, de som jag står nära som man kan skämta lite med är ett "underlivs spa". Det tycker jag är en lite rolig grej. Att man ska ta hand om sitt underbara underliv :) Har köpt apotekets egna produkter med lilla hjärtat på. Tvål, kräm, servetter och slagit in i en fin påse med snören. Det har gett ett gått skratt och varit uppsakttat.  haha :)

• Linae86
    Hamburgaren skrev 2015-03-18 10:19:46 följande:

Haha okej ja då kanske inte det passar med smink å bakning. Roligt att hon ska bli gudmor :) En sak som jag har gett mina vänner ibland, de som jag står nära som man kan skämta lite med är ett "underlivs spa". Det tycker jag är en lite rolig grej. Att man ska ta hand om sitt underbara underliv :) Har köpt apotekets egna produkter med lilla hjärtat på. Tvål, kräm, servetter och slagit in i en fin påse med snören. Det har gett ett gått skratt och varit uppsakttat.  haha :)

Hahaha :) Gud va roligt! Tyvärr är min vän ganska pryd av sig så tror mest hon skulle bli generad faktiskt hahaha :D Hon är ganska, hur ska jag beskriva henne, svår att komma inpå livet och ganska "fin" av sig, hon gillar lite det här lyxiga. Eller oxå personligt, men där känns det som att jag redan gjort allt tidigare, som fotoalbum, tavlor osv...
  • Hamburgaren

Haha verkar inte som att jag är till så stor hjälp :P Du kanske kan ge underlivs spat till någon annan vän, till en som inte är pryd :)

Fixa ihop en korg med götta, fast du får ju inte äta å dricka allt när du är gravid. Goda frukter, gott te, choklad, kex, kakor, de som hon gillar och ha en tjejkväll innan hon åker :) Det skulle jag bli glad över :)

• Dixie

en korg är trevligt - men jag upplever att det blir snabbt dyrt när man köper till en massa småsaker - dina 500 kr kommer inte att räcka så långt ...... 
    Jag hade nog hellre lagt pengar på en fin nessesär - passar ju bra om hon ska ut och resa - Marimekko har tex fina! 

• Linae86
    Dixie skrev 2015-03-18 10:56:01 följande:

en korg är trevligt - men jag upplever att det blir snabbt dyrt när man köper till en massa småsaker - dina 500 kr kommer inte att räcka så långt ...... 
    Jag hade nog hellre lagt pengar på en fin nessesär - passar ju bra om hon ska ut och resa - Marimekko har tex fina! 

Nessesär hade varit en bra idé, om det inte vore så att hon redan har massor. Då vi arbetar i en smink/hudvårdsbutik så går alla sånna saker tyvärr bort då hon redan har alldeles för mycket sånt som bara står :/
  • MikaelGoran

Hej på er,

Jag behöver HJÄLP(!!) Gör ett tappert försök för att få liv i denna tråd då jag har lite panik just nu. Min bästa vän älskar äventyr och den enda hemsidan jag lyckas hitta med lite roliga förslag är denna http://www.xn--presenthjlpen-jfb.se/produkt-kategori/present-till-basta-van/ men hade velat ha mer tips på äventyr då min bästa vän älskar det! SNÄLLA, hjälp mig på förslag och tips med hemsidor och vad man kan hitta på för skoj äventyr! SkrattandeSkrattande

• Tow2Mater

äventyr:
    Bestig Kebnekajse, packa med en flaska bubbel att skåla i på toppen.
    Fallskärsmhoppningskurs.
    Padda kanot/kajak, kanske forsränning.
    Packa era ryggsäckar med överlevnadssaker och be en vän ta er med förbundna ögon till en okänd skog där ni ska klara er (utan mobiler)  i en vecka tills han hämtar er.

Svar på tråden Present till bästa vän?