• Anonym (stolt)

Jag är stolt över att vara vit!

Viktigt att påpeka att detta inte handlar om rasism/främlingsfientlighet. Jag skulle antagligen känna samma sak om jag skulle fötts t.ex "färgad". Men nu är jag född vit och är stolt över det. Detta känns så himla tabu - att vara stolt över sig själv. Vad handlar det om? Rädslan för att ses som rasist eller? Nåväl. Å andra sidan så vore det rätt konstigt om jag vore rasist; min familj och jag är invandrade från Argentina men vi har tyska rötter. Vi är alla ljusa, blonda, blåögda. Oavsett, så vågar jag nu skriva: Jag är VIT. Och jag är STOLT.

Var stolta över dem ni är.... Detta gäller alla! No matter what colour you are!

• Svar på tråden Jag är stolt över att vara vit!
  • Butterscotch
    Anonym (stolt) skrev 2015-03-17 10:14:09 följande:

Men nu är jag född vit och är stolt över det. 

Ja, det var en riktig bedrift det!
  • Butterscotch

Men nu är jag född vit och är stolt över det. 

• Butterscotch
    Butterscotch skrev 2015-03-18 11:54:43 följande:
    Självklart ska man få vara stolt över sig själv och det man åstadkommit, men genetiska egenskaper kan väl jag tycka inte riktigt hör dit. 

Själv är jag inte stolt över att vara ljushyad, men jag är glad att jag är det helt enkelt eftersom att det gör livet lite lättare.
  • seriösanvändare

Nej, jag är inte stolt över att vara vit. Däremot skäms jag inte för att vara vit och jag tänker inte ta på mig någon slags kollektiv skuld för att jag är vit heller. (Angående White guilt theory).

På samma sätt kan jag inte förstå varför man skulle vara stolt över att man är svart. Däremot ska man inte behöva skämmas för att man är svart, och man är inte mindre värd pga sin hudfärg. (Jag vet att världen inte är rättvis, men nu syftar jag på vad JAG anser).

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (nix)

Jag är glad och tacksam över att vara vit och svensk, av flera skäl. Men stolt är jag bara för sånt jag själv har åstadkommit.

• Anonym (Infantil)

Oj vilken otroligt infantil TS.

• Anonym (Trueblue)

Jag är stolt över att vara blå! Jag röker som en tok och har konstant syrebrist vilket ger en sån läcker blå hudton.

På vilket sätt har ni vita varit delaktiga till er hudton för att få kalla er stolta? Blivit ursugna av vampyrer? För normalt är väl att den kaukasiske är mer rosa i hudfärgen, snarare än vit.

• Anonym (Joppe)
    Anonym (Trueblue) skrev 2015-03-18 22:05:25 följande:

Jag är stolt över att vara blå! Jag röker som en tok och har konstant syrebrist vilket ger en sån läcker blå hudton.

På vilket sätt har ni vita varit delaktiga till er hudton för att få kalla er stolta? Blivit ursugna av vampyrer? För normalt är väl att den kaukasiske är mer rosa i hudfärgen, snarare än vit.

Va e d du röker????
  • Anonym (jackass)

Jag är stolt över att efter lång tids övning äntligen ha fått in huvet i arslet, det är inte alla som klarar det!

Skål! Skål

• WinterDawn

Jag är stolt över saker jag själv lyckats åstakomma, att jag är vit är bara något jag är.

Oavsett, så vågar jag nu skriva: Jag är VIT. Och jag är STOLT.

Fast "våga skriva" när man är anonym?
  • Anonym (Trueblue)
    Anonym (Joppe) skrev 2015-03-18 22:12:27 följande:
    Va e d du röker????
    Nä jag skoja bara. Jag röker inte, jag är egentligen bara blå. Ville mest få det till att det var något jag själv åstadkommit för att jag också skulle kunna få känna mig stolt.Gråter
Svar på tråden Jag är stolt över att vara vit!