• Anonym (Nunna)

Ingen lust för att knulla..

Okej nu är det såhär att jag har ett problem, ett väldigt vanligt men sjukt jobbigt problem..

Jag är inte sexuellt attraherad utav min sambo!

Nu tänker dom flest att det kommer väl tillbaka och att jag kan försöka iaf. Men nej!

Det började väl under min graviditet men då var det för att jag kände mig som en val (haha) men nu efter bebisen har kommit så känner jag inget, jag vill inte ens pussas eller mysa eller kramas.

Och nu tänker antagligen dom flesta att jag borde göra slut med honom. Och ja det har jag faktiskt också funderat på och han och jag har faktiskt gjort slut en gång för en grej han gjorde men jag älskar honom och är kär i honom och vill vara med honom hela mitt liv (egentligen), men efter vi fick barn tillsammans så känner jag mig inlåst i det här förhållandet, det känns som att VI MÅSTE vara tillsammans i resten av våra liv och jag tror att det har med saken att göra.

För jag har alltid varit spontan av mig och gillar inte att göra exakt samma sak varje dag..

Men åter till ämnet, jag vill dom sagt inte ha sex med min kille, jag känner mig äcklig och har verkligen ingen lust att han ens rör mig. Jag vill verkligen inte ha det såhär, i början hade vi ett sjukt bra sexliv, vi knulla som kaniner! Men nu.. Han vill, han vill ta på mig, kram mig, kyssa mig. Men han är tråkig! Alltid samma sak. Tråkigt jävla sex. Sex ska vara kul eller hur? Dock verkar han vara lite av en sexmissbrukare och då även när vi har sex så känner jag mig inte tillräcklig men

som sagt jag vill inte, men att fantisera om andra har jag inge problem med, då vill jag ha sex men inte med honom utan med personen jag fantiserar om.

Och jag har försökt få honom att vilja testa nya saker för att se om min sexlust för honom kommer tillbaka men nej..

Självklart har jag sagt till honom att jag känner såhär och han blev sårad och ledsen, men visste inte vad jag skulle göra..

Kanske jag låter desperat efter något nytt? Kanske jag som egentligen är tråkig?

Kanske lika bra att ge upp?

Någon som upplevt samma sak och som ändå lyckades lösa det?

Tacksam för alla svar och råd!

• Svar på tråden Ingen lust för att knulla..
  • Andrew

Ursäkta men det känns rörigt. Du vill inte att han kramas eller pussar dig och han är extremt tråkig i sängen och du är uttråkad för att sexet är samma. Du äcklas av sexet. Du känner dig inlåst i förhållandet och du känner dig tvingad att vara tillsammans med honom resten av ditt liv då ni fick barn. Du vill inte att han rör dig och du har verkligen ingen lust - till honom. 

Men samtidigt skriver du att du älskar honom, är kär och vill dela livet med honom.

Det känns som du är i eller på väg ner i en depression. Du söker något nytt och han symboliserar det tråkiga just nu. Vardagen. Du kanske bör fundera på hur dig själv innerst inne mår? Kanske behöver du hjälp med dina tankar, samtalsterapi. Alternativt kanske ni borde gå i parterapi och få någon annan att dra i era trådar och nysta upp det som är svårt att förklara nå ut med.

• Anonym (Nunna)
    Andrew skrev 2015-03-18 09:36:41 följande:

Ursäkta men det känns rörigt. Du vill inte att han kramas eller pussar dig och han är extremt tråkig i sängen och du är uttråkad för att sexet är samma. Du äcklas av sexet. Du känner dig inlåst i förhållandet och du känner dig tvingad att vara tillsammans med honom resten av ditt liv då ni fick barn. Du vill inte att han rör dig och du har verkligen ingen lust - till honom. 

Men samtidigt skriver du att du älskar honom, är kär och vill dela livet med honom.

Det känns som du är i eller på väg ner i en depression. Du söker något nytt och han symboliserar det tråkiga just nu. Vardagen. Du kanske bör fundera på hur dig själv innerst inne mår? Kanske behöver du hjälp med dina tankar, samtalsterapi. Alternativt kanske ni borde gå i parterapi och få någon annan att dra i era trådar och nysta upp det som är svårt att förklara nå ut med.

Förlåt att det lät rörigt men det är rörigt, men du lyckades få en bra sammanfattning av det hela!

Jo jag börjar ha mina aningar om det också, nu när du säger det. Eftersom jag tidigare har haft det när mitt liv va "inlåst".

Men hur ska jag kunna förklara det för min pojkvän? Han kommer säkerligen bli sårad och tro att allt är hans fel..

Ska till min barnmorskan i veckan och prata får se vad hon säger!

Men tack för svar! Uppskattar det verkligen :)
Svar på tråden Ingen lust för att knulla..