• Eemmacf

Gå från amning till ersättning. hjälp!!

Hej!

Har nu ammat min dotter i 3 månader men nu orkar jag inte längre pga flera anledningar. Så nu tänkte vi alltså börja med ersättning och har testat ge henne ett par gånger. Bara ett problem, hon VÄGRAR äta. Hon bara skriker. Har testat både med bara ersättning, ersättning blandat med bröstmjölk, bara bröstmjölk, att pappan matar på övervåningen samtidigt som jag är på nedervåningen och olika tider på dygnet. Är det bara bröstmjölk i gruppen det bra. Om vi blandar går det i 3-4 minuter sen är det som att hon fattar att det inte är mitt bröst så då börjar hon skrika igen. Snälla kom med era bästa tips!! Blir galen snart ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-17 15:58
    Ska stå "bröstmjölk i går det bra". Kan även säga att vi testat olika flaskor och nappar. Dock inte annan ersättning än sempers. Kan det va skillnad om vi byter?

• Svar på tråden Gå från amning till ersättning. hjälp!!
  • Santin

Ja det kan vara olika på ersättning. Mitt barn hatar Semperseesättning så vi använder nan

• Fiffi24

finns det möjlighet att du köper manuell bröst pump så kan du ge ditt eget bröst mjölk om du nu har tillräckligt med mjölk och har möjligheten att pumpa? Tillsvidare i alla fall :) 

• Kim Possible

Om du har Facebook vill jag slå ett slag för en grupp som heter "Till dig som flaskmatar ' tips och råd på vägen".

Där finns många som är/har varit i samma sits och man får oftast bra råd, utan pekpinnar dessutom, även om det även där ibland händer att någon blir otrevlig. Över lag en väldigt fin och stöttande grupp känner jag som enbart är stödmedlem. 

• tittilitut

vi har försökt få vår snart 9-månders att börja med ersättning sedan han var 6 månader, men har gett upp. vi försökte ALLT! men har man en bestämd bebis så verkar det inte funka så bra. Jag har inte lust att låta honom gå hungrig. Sedan han blev 8 månader har han börjat äta bättre och dricka lite ersättning i en kopp. det blir blött dock.

Svar på tråden Gå från amning till ersättning. hjälp!!