• pacman219

Anmäla min lärare för kräkning?

Hej, jag går nu i andra ring i gymnasiet, jag har blivit nyligen kränkt av min lärare, han har kallat mig för *båt* för jag gäspade högt och jag är van vid att gäspa högt. han har kallat mig det 2 gånger, första gången var det i ett klassrum där vi skulle prata om klassresa till Stockholm för att besöka riksdagen och byggnader från 1600-1700 talet. Men då jag gäspade högt då började han skratta och från ingenstans nämnde han *båt* och såklart började alla andra i klassen skratta och det kändes skit men jag accepterade det vid den momenten för jag trodde att han skulle säga så en gång, alltså att det skulle inte upprepas. Men då när vi var i Stockholm och jag var nyvaken och var inte alls på humör, då nämnde han igen *båt* för det var båtar bakom oss och om jag inte minns fel så nämnde han också Scandlines vilket som är känd företag. Men jag ignorerar det genom att prata i telefonen med min syster, sen hörde jag andra skratta för det han sa till mig. Då han kom fram till mig och sa förlåt och skakade hand men jag sa inget, jag kollade inte på honom när vi skakade hand.  Sen såklart fortsätter andra i min klass säga båt osv. Sen när vi kom hem från Stockholm så tänkte jag på detta under helgen hela tiden. Jag blev både ledsen och arg när han sa detta. Jag är en kille som har kort stubin. det känns för jävligt att min lärare säger sånt till mig, jag har nu skickat ett meddelande till min rektorn för att prata om detta.Jag har läst skolinspektionens sida och dem säger att jag ska först vända mig mot rektorn. bör jag anmäla min lärare för kräkning?
  • Svar på tråden Anmäla min lärare för kräkning?
  • audio

Är det inte enklare att gå fram till läraren och yttra ett par ord om saken ?

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • radwanska
    Tines skrev 2015-03-17 20:23:12 följande:

Kallade han dig för en båt??

Det ljudet som TS gör när han gäspar högt låter antagligen ungefär som en båts tuta. Eller så är det Aikido som har rätt i inlägg #10.
  • Anonym (skärp dig)

Hur tror du det känns för läraren när du stör lektionen genom att gäspa ljudligt? Det är otroligt ouppfostrat och kränkande mot läraren. Fundera lite över ditt eget uppförande innan du börjar dilla om skolinspektionen.

• Anonym (båt?)
    pacman219 skrev 2015-03-17 20:10:45 följande:

ojsan, menade kränkning* Skrikandes

intressant att detta är det enda inlägg TS väljer att svara på..... TS had eju varit mer intressant om du svarade på övriga frågor! 
  • Anonym (sov på saken..)

Lite trist att bli kallad båt naturligtvis men att gäspa högt känns som nånting tillhörande barndomen, inget man gör på gymnasiet. Lägg av med den ovanan, det är både respektlöst både mot övriga i klassen och din lärare. Ska man gäspa gör man det diskret så ingen märker det. Lägg hela båtincidenten bakom dig, läraren har bett om ursäkt. Driv inte saken längre, känns också barnsligt.

• Haskel

Var det något läraren sa "villkorslöst", eller var det i samband med lunchen då din skulle äta "kårv". Eller var det i samband med att din "tjej ramlade"?

• Förtryckt
    radwanska skrev 2015-03-17 20:28:17 följande:

Det ljudet som TS gör när han gäspar högt låter antagligen ungefär som en båts tuta. Eller så är det Aikido som har rätt i inlägg #10.

Precis. TS problem ligger i att hans föräldrar aldrig gett honom en riktig uppfostran. Man hostar i armvecket! Nyser i armvecket! Och gäspa TYST bakom handen när man är i sällskap av minst en till person. Ser ibland folk på tuben som gäspar stort och det ser fördjävligt ut. Jag skulle vilja gå fram och leka tandläkare och gå bananas med verktygen.
    ---
  • Fiona M

Onödigt sagt av läraren, men kanske stör du lektionerna när du gör ljud och pratar i mobil?

Säg till att du tar illa upp så bör han ju sluta.

• Förtryckt
    Fiona M skrev 2015-03-21 14:48:48 följande:

Onödigt sagt av läraren, men kanske stör du lektionerna när du gör ljud och pratar i mobil?

Säg till att du tar illa upp så bör han ju sluta.

Bra skrivet.

Klart att han stör lektionerna, det är väl därför han blir klassens clown ofrivilligt.

Ts borde sluta dra till sig negativ uppmärksamhet och fokusera på studierna istället.
    ---
  • Anonym (xscdvxcv)

Du är en fjant, båten. 

• Flygfotogen

"Ring"? Vem går i ringar på gymnasiet nuförtiden? 

Nå, andraringaren, det är dags att växa upp nu. Sluta gäspa högljutt som om du vore fyra år gammal, det är respektlöst. Lyssna på din lärare på lektionerna. Om du är så trött så du inte kan hålla dig vaken så se till att justera din sömn. Om du har kort stubin så jobba med din stubin. Läraren har bett dig om ursäkt. Vad mer vill du ha?

• nordanvind

Detta måste ju vara ett skämt. Sitter du och gäspar juligt på lektionerna ska du ut. Läraren ska inte be om ursäkt det är du som ska be om ursäkt. Förresten anmäla?? Till vem då?

asar och runor står mig bi
  • Anonym (Göromgörrätt)

Men varför ska du anmäla läraren för "kräkning"?

Svar på tråden Anmäla min lärare för kräkning?