• Sandysandy

Minimal blödning och inget foster syns

Jag har haft en del känningar och lite värk sedan vi förstod att jag var gravid och i fredags för 4 dagar sen blödde jag lite (rosa flytningar) som inte har synts i trosan men som har kommit och gått under dessa 4 dagar. Kom in på vul idag hos en läkare som var av hemskaste slag! Otrevlig osympatisk och förvirrad! Han börjar vul med att konstatera "nu gör det ont!" Sen säger han att jag har en tjock slemhinna och han ser inget foster och konstaterar sedan att det är absolut troligast att jag fått MF eller utomkveds. Jag frågar om det finns en chans för normal graviditet och han menar att chansen att det är för tidigt är minimal! Men jag har alltid haft oregelbunden menscykel som oftast är 35-38 dagar och här sitter jag nu med alla gravidsympton i behåll men är otroligt ledsen och orolig! Vi tog hcg prov och ska ta nya såna på torsdag! Är det verkligen så kört som han säger? Kan man få MF/utomkved med så minimal smärta och blödning? Och har någon erfarenhet från foster som inte syns? Enligt beräkningarna ska jag vara i v7+3 men jag misstänker snarare 5+3 tacksam för svar och råd! Allt gott

• Svar på tråden Minimal blödning och inget foster syns
  • Jag är bara jag

Skillnaden mellan v.6 och 8 är just att i v.6 ser man i regel ingenting om man inte har väldig tur och i v.8 ser man definitivt. Så det går absolut inte säga att det är kört! Glad Regelrätt pågående mf är det inte,då blöder man minst som mens. Utomkveds gör ont så småningom så det vet du inte än. Bäst är självklart att följa hcg-nivån och göra nytt VUL om nån vecka.

• oliphant

Nu vill jag inte skrämma upp dig i onödan, det kan faktiskt gå bra men vill berätta om hur det var för mig. Jag blödde minimalt i tre dagar. Fjärde dagen lite mer med en tryckande kännsla. Åker in till akuten men blir inte trodd på då de tyckte att jag blödde för lite. Jag fick tjata mig till ett ul som visade att det var ett ma. Jag skulle ha varit i v12 men fostret hade slutat utvecklas i v5, därför blödde jag så lite. Blödde lite även dag 5 men totalt var det mycket mindre än normal mens. Men hoppas såklart att det går bättre för dig.

• Mammamelle82

Hej, jag håller tummarna att det inte är ett missfall på g..

Jag har tyvärr åxå varit med om ett MA, trodde jag gått in i V.13 men fostret hade dött i vecka 8+2 typ..

För mig började det med att flytningarna blev en annan färg, ljust ljust rosa typ, dagen efter kom det rosa/rött på papperet när jag torkade mig, fick tid till gyn dagen efter men då hade jag börjat att blöda ännu mera....väl där konstaterades det att det tyvärr var ett MA=(

Jag håller tummarna hårt för dig...

Svar på tråden Minimal blödning och inget foster syns