• erty

Sipprar vatten v.23

Har haft flera blödningar sedan v.13 o idag var jag in på en vanlig läkarkontroll där det konstaterades att det bara var lite vatten kvar, största fickan var på 3 cm tyckte jag hon sa.. Nu är jag inlagd med sängläge o vet inte vad jag har att vänta. Någon som haft sipprande vatten? Hur långt kan man gå?  Jag är i v 22+3 idag här sätter man inte in kortisonsprutan för barnets lungmognad först i v 22+5 så två dagar till innan jag nått den gränsen. Men har redan förlorat ett barn i v.23+3 så jag känner mig inte jättepositiv just nu..

• Svar på tråden Sipprar vatten v.23
  • VB52015

Tyvärr ingen erfarenhet men skickar styrka och tankar om att det ska gå bra för Dig och Bebisen!!!! Kram

2007 | 2013 | 2015
  • jmynt

Jag har ingen aning om vad som gäller så tidigt. Min tre kom i v.34 en vecka efter vattenavgång. Men jag fick en infektion. Och var ju så långt gången att de inte vill stopp det mer. .

Nu är jag i v.32 med fjärde barnet och vattnet gick igår så nu får vi väl bara vänta och se .

Jag hoppas verkligen att går bra för er. Läkarna är ju super duktig!

Vet dom varför du läcker?

• erty
    jmynt skrev 2015-03-20 16:08:41 följande:

Jag har ingen aning om vad som gäller så tidigt. Min tre kom i v.34 en vecka efter vattenavgång. Men jag fick en infektion. Och var ju så långt gången att de inte vill stopp det mer. .

Nu är jag i v.32 med fjärde barnet och vattnet gick igår så nu får vi väl bara vänta och se .

Jag hoppas verkligen att går bra för er. Läkarna är ju super duktig!

Vet dom varför du läcker?

Nä de vet dem inte ännu, skönt att du kommit så långt då kan du ju näst intill känna dig lugn! Själv ligger jag precis på gränsen där chanserna inte alls är goda så det tar på psyket..Men man kan ju inte göra så mycket :/
  • jmynt

Ja jag har tur som kommit så här långt. Lider verkligen med dig men om du "bara" sipprar lite så kan ju hålet läka ihop igen. Kolla runt lite på forumet så finns det trådar om kvinnor som klarat sig långt trots att vattnet gått före v. 20!

Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för dig.

Får man fråga vad som hände nar du förlorade ditt barn?

• erty
    jmynt skrev 2015-03-21 17:04:56 följande:

Ja jag har tur som kommit så här långt. Lider verkligen med dig men om du "bara" sipprar lite så kan ju hålet läka ihop igen. Kolla runt lite på forumet så finns det trådar om kvinnor som klarat sig långt trots att vattnet gått före v. 20!

Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för dig.

Får man fråga vad som hände nar du förlorade ditt barn?

Jo jag har läst lite blandade historier o hoppas det kan gå vägen för oss med.. :) Med henne kom jag in o då var allt vatten redan borta o värkarna hade satt igång (märkte alltså inte att vattnet försvann) så ingen vet hur länge hon låg utan vatten, men i v.20 var det ingen som sa något om de på RUL o sen kom hon i v.23+3 :(

Denna gången har jag krigat för o få ultraljud varje vecka tills jag kom förbi veckan jag förlorade henne i, vilket dom gick med på, men dit kom jag ju aldrig eller ja jag ligger här o hoppas ju detta barn kan hålla sig kvar ett tag till. MEN om jag inte denna gång hade krävt ultraljud varje vecka hade det inte upptäckts först det var försent denna gången heller då jag inte märkt att vattnet försvunnit nu heller.. I v.20 sa dem efter jag förklarat all min oro att "allt ser fint ut, för vår del behöver du inte komma hit mer men om du vill ha fler med tanke på din historia så får du det" -så de var en jäkla tur att jag var på besök i onsdags så de märkte de, nu kanske de går o skjuta upp infektion med hjälp av antibiotika o hinna sätta in kortisonet för lungmognaden..Jag var in för två veckor sen då jag sa att det måste va vattnet som går, TRE läkare skickade hem mig på en vecka trots all oro, o nu ligger jag här med knappt något kvar..Dom påstår att det inte var vatten då, men det bara måste ju vart de..

Lycka till med er lilla!!

• jmynt

Fy vad hemskt det är när dom inte lyssnar. Kommer dom att göra någon utredning för att se varför det här händer dig?

I mitt fall så beror det mest troligt på att jag har eds (ehlers-danlos syndrom)

Det enda tipps jag har är att dricka ordentligt så att det kan fortsätta att bildas nytt fostervatten. ..

Jag håller alla tummar och tår för er. Stora styrke kramar!

• erty

I alla fall kommit in i v.23+1 idag o fått båda betapredsprutorna, nu är det bara hoppas på att bebis stannar helst 25 fullgågna i alla fall :/

• jmynt

Vad skönt att du fått sprutorna nu. Då är det väl bara vila och hopp som gäller nu och kanske lite extra vatten. Tänker på er det kommer säkert att gå bra även om det är lång resa du har framför dig. ..

Jätte kramar

• erty

Nu är hon här, föddes i v.24+0 600g o 31cm. Läget är såklart kritiskt men hon har syresatt sig bra idag.

• VB52015
    erty skrev 2015-03-29 18:30:59 följande:

Nu är hon här, föddes i v.24+0 600g o 31cm. Läget är såklart kritiskt men hon har syresatt sig bra idag.

Hoppas allt går bra för er, och grattis till barnet! Tänker på er!!
    2007 | 2013 | 2015
  • Mamma till 5 underbara barn

Grattis till flickan hoppas hon mår bra efter omständigheterna

• tessilina
    erty skrev 2015-03-29 18:30:59 följande:

Hur har det gått för er Erty?
  • erty
    tessilina skrev 2015-05-18 12:45:41 följande:
    Hur har det gått för er Erty?
    Vi ligger på neo med allt vad det innebär. På söndag är hon dock 8 veckor gammal och har nu legat 8 dagar i CPAPen! Första veckorna pendlade mellan liv o död konstant, men nu har det vart riktigt stabilt sen hon kom ur respiratorn. Nu går man nästan med en oroskänsla o väntar på nästa bakslag..Bara hoppas :/
  • tessilina
    erty skrev 2015-05-21 20:54:20 följande:
    Vi ligger på neo med allt vad det innebär. På söndag är hon dock 8 veckor gammal och har nu legat 8 dagar i CPAPen! Första veckorna pendlade mellan liv o död konstant, men nu har det vart riktigt stabilt sen hon kom ur respiratorn. Nu går man nästan med en oroskänsla o väntar på nästa bakslag..Bara hoppas :/
    Roligt att höra från er, håller alla tummar och tår!
Svar på tråden Sipprar vatten v.23