jmynt skrev 2015-03-21 17:04:56 följande:
Ja jag har tur som kommit så här långt. Lider verkligen med dig men om du "bara" sipprar lite så kan ju hålet läka ihop igen. Kolla runt lite på forumet så finns det trådar om kvinnor som klarat sig långt trots att vattnet gått före v. 20!
Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra för dig.
Får man fråga vad som hände nar du förlorade ditt barn?
Jo jag har läst lite blandade historier o hoppas det kan gå vägen för oss med.. :) Med henne kom jag in o då var allt vatten redan borta o värkarna hade satt igång (märkte alltså inte att vattnet försvann) så ingen vet hur länge hon låg utan vatten, men i v.20 var det ingen som sa något om de på RUL o sen kom hon i v.23+3 :(
Denna gången har jag krigat för o få ultraljud varje vecka tills jag kom förbi veckan jag förlorade henne i, vilket dom gick med på, men dit kom jag ju aldrig eller ja jag ligger här o hoppas ju detta barn kan hålla sig kvar ett tag till. MEN om jag inte denna gång hade krävt ultraljud varje vecka hade det inte upptäckts först det var försent denna gången heller då jag inte märkt att vattnet försvunnit nu heller.. I v.20 sa dem efter jag förklarat all min oro att "allt ser fint ut, för vår del behöver du inte komma hit mer men om du vill ha fler med tanke på din historia så får du det" -så de var en jäkla tur att jag var på besök i onsdags så de märkte de, nu kanske de går o skjuta upp infektion med hjälp av antibiotika o hinna sätta in kortisonet för lungmognaden..Jag var in för två veckor sen då jag sa att det måste va vattnet som går, TRE läkare skickade hem mig på en vecka trots all oro, o nu ligger jag här med knappt något kvar..Dom påstår att det inte var vatten då, men det bara måste ju vart de..
Lycka till med er lilla!!