• solsken90

föräldrar lånar pengar av sin 25 åriga dotter

Hej, ska förklara så anonymt som helst.

Mina föräldrar har lånat 60000 av mig för dem gick på något på internet att någon närstående har gått bort o där fanns tillgångar. Men allt var lurendrejeri där fanns alltså inga tillgångar. Pratar med föräldrar och frågar helt allmänt när dem kan börja betala av mina pengar dem 60000 kr. Får bara till svar att dem kan inte betala just nu men sen har dem haft råd o åka till ullared 2 omgångar o 2 omgångar till Polen i en vecka varje gång. Ja menar prioterar man inte sin dotter först o betalar av lånet!? Vet ärligt talat inte hur jag ska gå till väga me de. Får liksom inte ihop de. Mamma betalar till kronofogden för hennes fars skit o de har hon inte gjort på flera år utan just nu.vet varken ut elr in. Kan man be föräldrar plocka fram bouppteckning och vad de e hon betalar till kronofogden? Hjälp o stöd tack!

• Svar på tråden föräldrar lånar pengar av sin 25 åriga dotter
  • Norris

Visste du vad du lånade ut pengar till?

Gjorde ni upp någon betalningsplan?

• solsken90

Ja jag visst var pengarna skulle gå till de va ju de här med de där rablet att där va någon som avlidit o hade tillgångar men sen vissar de sig att de är bluff allting.

Men vi kom överens att även om de skulle vara bluff så skulle dem betala lite varje månad till mig, men nu kan dem inte. Känner mig riktigt lurad av föräldrarna :-/

• Raz

Man borde kunna lita på sina föräldrar om något, men att skylla på att dom inga pengar har och sen göra av med pengar på annat... Det låter minst sagt ruttet!!
    Gör en avbetalningsplan som dom ska följa och gör dom inte det, så får du nog ta kontakt med en advokat och fråga om råd.

• solsken90

Dem blir bara sura när jag tar upp de med dem :-/ har försökt få dem till iaf betala 500 iaf i månaden men de kunde dem inte. Vet faktiskt inte vad jag ska göra :-/

• Raz

Vilket svek!
    Dom har haft ett val men valt fel av egoistiska anledningar och jag vet inte vilken relation du har haft med dom innan, men inte kan det vara bra efter detta?
    Tyvärr vet jag inte vad man kan göra, men googla fram en advokat och fråga om råd.
    Vissa advokater kan ge gratisråd och har du tur kanske dom kan hänvisa dig rätt.

• SchaefferBoy

Usch det är ett jättesvek måste jag säga. Vaddå inte kan, om de kan åka till Ullared och shoppa loss massa skit så kan de självfallet ge tillbaka något av dina pengar.

Beklagar. Men jag hoppas att dina föräldrar gett dig en fin barndom i alla fall. Du får väl lägga det på is sålänge och se det som läropengar, låna aldrig ut till dem igen, någonsin, men var trevlig mot dem, det är ändå dina föräldrar.

Kavla upp ärmarna och jobba på så har du tillbaka dina pengar snart Kyss

• solsken90

Står som i ett tomt håll o börjar dem inte visa något av att betala tillbaka så kommer jag faktiskt be dem fara o flygga. För enligt min åsikt gör man inte så mot sina barn!

Fin barndom kan ju diskuteras!

• Aniiee

Gå till kronofogden. Lättast om du har ett underskrivet papper där det står att du lånat ut pengarna, men det kan gå att styrka att de lånat pengar ändå.

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Raz

Gå till banken och fixa papper på överföringen, det borde räcka.

Svar på tråden föräldrar lånar pengar av sin 25 åriga dotter