• Taylor

Råkade orsaka parkeringsskada - kostnad?

För någon dag sedan råkade jag backa in i en annan bil på parkeringen. Min bil skadades inte men den andra bilen fick lackskador. Allting är anmält och inskickat till våra respektive försäkringsbolag men nu sitter jag och funderar på hur mycket detta kan tänkas kosta. Antar att jag betalar en självrisk och eventuell högre försäkring i framtiden?

Jag har haft körkort i över 10 år och detta är min första olycka och är även över 30 år gammal, om detta är relevant.

• Svar på tråden Råkade orsaka parkeringsskada - kostnad?
  • zZzZz

Ring ditt försäkringsbolag, dom kan garanterat bäst svara på dina frågor...

Ibland kostar det självrisk, men ibland går även motpartens skador på din trafikförsäkring du har i försäkringen..

Jag var med om en skada, och motpartens bil blev reparerad, jag behövde inte betala någon självrisk alls eller ngt men min bil reparerades inte...
    körde då en 855 -93 så fick bara ett märke på kofångaren medans motparten fick hela sin framskärm och dörr intryckt..en peugeot (han brydde sig inte om att kolla en spegel i 90graders kurva utan kom i full fart upp för backen, och jag som skulle ner, hade isgata och min bil gled in i dennes bil)
    '

Svar på tråden Råkade orsaka parkeringsskada - kostnad?