• Chasingdreams

Någon IVF:are med ändrat BF efter RUL?

Vi var på ultraljud i veckan. Efter vår ivf-återföring hade vi BF 15/8. Efter mätningarna som gjordes ändrades vår BF till 12/8. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Någon IVF:are med ändrat BF efter RUL?
  • dumdummast

Vi ha vårat rul på onsdag, så efter det vet jag .

Men våran läkare sa att allt inom en vecka är lugnt skulle det bli mer får ni säga i från.

• Jag är bara jag

Det ska inte ändras eftersom man ju vet exakt på dagen när barnet tillverkades!  IVF-klinikerna är mycket tydliga med detta och ändå struntar sjukvården i det,helt obegripligt.

• Queenxiter

Dom ändrar inte BF, dom meddelar vilket BF det ser ut att bli beroende på storlek på babyn, åldern på babyn ändras ju inte. Man kan inte bli flyttad till en annan vecka, men man kan få ett annat BF datum. Så förklarade min BM som gjorde ultraljud på mig.

• Jag är bara jag
    Queenxiter skrev 2015-03-20 18:58:48 följande:
    Dom ändrar inte BF, dom meddelar vilket BF det ser ut att bli beroende på storlek på babyn, åldern på babyn ändras ju inte. Man kan inte bli flyttad till en annan vecka, men man kan få ett annat BF datum. Så förklarade min BM som gjorde ultraljud på mig.
    Det är ju bara rent dravel! Man kan inte basera b-f grundat på storlek utan bf ska grundas på ålder eftersom de flesta barn föds mellan v.39-41. Storleken kan ju variera på en fullgången mellan 2,8 kg till 5,5 kg. Sen kommer ändå barn när de kommer,men efter IVF är datumet spikat just p.g.a att man vet den exakta åldern. Barnmorskor är överlag ett oerhört korkat släkte. Jag tänker undvika dem som gravid för det lär bli många diskussioner!
  • izzibizz

Till oss sa de på ivf kliniken att oavsett vad bm och ul sa om datum skulle vi gå på deras. Ivf kliniken sa 6/6. Ul hos bm i v 18 sa 19/6 och kotten kom den 7/6.

• jennyz

Vår första dotter ansåg de skulle födas en vecka efter IVFkinikens BF, men att detta aldrig ändras sa dem, de antecknade bara vad de kommit fram till, hon föddes på BF! ð???

• Queenxiter
    Chasingdreams skrev 2015-03-20 20:22:56 följande:

Det känns lite konstigt eftersom de ju säger att alla bebisar är lika stora till vecka 20. Då borde ju storleken stämma med BF.

Stämde din storlek med BF Queenexiter?

Nä det stämde inte, enligt RUL var barnet en vecka äldre än vad vi faktiskt vet att det är. Barnmorskan sa att pojkar ibland är lite större. När vi gjorde KUB var vi enligt dom också en vecka längre än vad vi faktiskt är.
Svar på tråden Någon IVF:are med ändrat BF efter RUL?