• Anonym (Alkis?)

Idag är dagen då jag ska sluta dricka!

Idag ska jag sluta med det här! Jag har haft flaskan som bästa vän på tok för länge och jag börjar inse hur mycket annat som går förlorat på grund av alkoholen.

Bara det att jag aldrig kan svara i telefonen på kvällarna eftersom jag inte vill att någon ska höra att jag druckit. . . hur normalt är det?

Eller att så mycket pengar går till alkohol och inte till roligare saker. . .

Eller att jag lider av fetma på grund av vinet och mitt levervärde är kass. . .

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men nu vill jag ha ändring.

MEN

Jag vet inte hur man gör!! Jag har försökt sluta tidigare, men kasst resultat. Så hur gör man?!

• Svar på tråden Idag är dagen då jag ska sluta dricka!
  • Anonym (Grattis!)

Följer din resa. Tog steget idag att inte dricka en droppe till.

• Anonym (Alkis?)
    Anonym (Grattis!) skrev 2015-03-31 16:34:03 följande:

Följer din resa. Tog steget idag att inte dricka en droppe till.

Heja! Jag är fortfarande nykter!! Inte en droppe sedan jag startade tråden.
  • Anonym (Grattis)
    Anonym (Alkis?) skrev 2015-03-31 20:44:46 följande:
    Skönt att höra. För min del är det precis i början här. Vill verkligen inte dricka igen och utsätta mig för alla hemskheter som händer när jag är full.
  • Anonym (Jaca)

Vill oxå vara med på det här tåget! Promenader nu när det blivit ljusare känns som en underbar start!!

• Anonym (been there)
    Anonym (Alkis?) skrev 2015-03-31 20:44:46 följande:
    Underbart! Massor av grattis!
  • Anonym (michael)
    I've been drinkin' alcohol for nine years, and I had enough. The best thing you can do is throw the bottle and quit. Good luck!

I was using Google translate to understand your conversation.

Sorry, I can't speak Swedish. Only English.
  • Anonym (Heja!)

Whoop Whoop! Ville bara slänga in ett "fan vad ni är bra!" Och önska glad påsk och pengarna ni sparat i veckan tycker jag ni ska unna er nåt gött för i helgen. En avslappnande massage och bio kanske?

• Anonym (Torris)

Hej! Hur går det för er?

• Anonym (Alkis?)

Bara bra! Kände lite sug i helgen just för att det var långhelg och allt, men jag drack inget. Det går så bra att jag har beställt tid hos läkaren för Champix för att sluta röka också!!

• Anonym (been there)
    Anonym (Alkis?) skrev 2015-04-08 16:17:58 följande:

Bara bra! Kände lite sug i helgen just för att det var långhelg och allt, men jag drack inget. Det går så bra att jag har beställt tid hos läkaren för Champix för att sluta röka också!!

Det är sjukt imponerande!!! Det gör mig så otroligt glad att läsa. Hoppas du är riktigt stolt över dig själv!
  • Anonym (tjej)

Går det bra för dig TS? Jag har ju följt din tråd. 
    Sedan jul har jag varit helt nykter förutom tre tillfällen. De gånger jag druckit har jag känt det varit skönt att dricka men dagarna efteråt har varit jättejobbiga, jag känner verkligen hur seg jag blir och trög i huvudet och orkar ju inte ta vara på helgerna. Nu mår jag verkligen mycket bättre, jag är klar i huvudet och hänger med på ett helt annat sätt. Jag har också gått ner en massa i vikt. 
    Jag har också slutat röka. Jag känner mig duktig. Och det här har jag gjort helt själv. 

• Anonym (Alkis?)

Tänk att det gick!

Jag kunde inte sova ikväll och låg och tänkte fram och tillbaka på livet. Då mindes jag den här tråden.

Jag är helt nykter idag!! Inte ens ett litet sug finns kvar. Den mest påtagliga förändringen det gett på livet är energinivån. Jag måste inte sova / vila dygnet runt längre! Jag renoverar hemmet, jobbar, leker och har kul!

Visst var det bakslag!! Nu och då, mer, mindre, ursäkter.  . . men sakta men säkert vann livet och jag kom ifrån det helt!

Vill bara uppdatera!

Jag är så oerhört glad och tacksam över mitt nya liv!

• Anonym (Heja)

Stort grattis till dig!!!! Och lycka till med ditt fortsatta nya liv! Du har all anledning att vara jättestolt över dig själv.

• TigerLilySwe

Starkt jobbat, du ska vara stolt över dig själv. Vad härligt att höra att du har fått ett nytt innehållsrikt liv som fyller dina timmar och din vakna tid. Fortsätt så, välj livet varje dag. Kram på dig.

• Anonym (Inspirerad)

Grattis TS. Det gick inte för mig, men jag är glad att du lyckades!

Svar på tråden Idag är dagen då jag ska sluta dricka!